לפיד נגד סמוטריץ': "שיא חדש של שפלות"

לאחר מותה של מרים נאור הבוקר בגיל 74, המערכת הפוליטית ספדה לה במילים חמות. יושב ראש הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', התקשה לספוד לה ואמר: "קשה לי להיות צבוע", הגיב לפיד בחריפות

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/01/22 12:37 כב בשבט התשפב

לפיד נגד סמוטריץ': "שיא חדש של שפלות"
סמוטריץ', צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, השופטת מרים נאור, הלכה הבוקר (ב') לעולמה והיא בת 74 בלבד. הייתה יושבת ראש ועדת הבחירות המרכזית בשנים 2011-2021 ובתפקידה האחרון עמדה בראשות ועדת החקירה לאסון מירון, שם נספו 45 בני אדם. לאחר ההסתייגות של סמוטריץ', לפיד הגיב: "שפל חדש".

לאחר פרסום ההודעה, חברי כנסת ואישי ציבור רבים ספדו לה, בין היתר בנימין נתניהו, נפתלי בנט, איילת שקד וגדעון סער. מי שהתקשה לספוד לה הוא בצלאל סמוטריץ', יושב ראש הציונות הדתית. בראיון לגלי ישראל שיתף סמוטריץ' בהתלבטות.

סמוטריץ': "אזכור את מרים נאור כמי שהתעקשה להרוס בתים"

"אשתף אתכם בדילמה של הצוות שלי: מצד אחד כביכול מן הראוי להיות ממלכתי ולספוד לה, מצד שני מה לעשות, אני לפחות - אזכור את מרים נאור כמי שהתעקשה להרוס את הבתים בעופרה ובעמונה ובנתיב האבות…", אמר סמוטריץ' לנעם פתחי ויותם זמרי.

"אזכור אותה כמו שביטלה את השתתפותו של שופט עליון כנציג סגל א בטקס ממלכתי שהממשלה החליטה על קיומו לציון 50 שנה לשחרור חבלי המולדת ביו״ש. כמי שפסלה את חוק הגיוס והכניסה אותנו לטרללת שנמשכת עד היום. בקיצור, עוד נשיאה אחת בשרשרת נשיאים מאז אהרון ברק שהחריבו מוסד מפואר. לפחות בשנותיה האחרונות היא תיזכר כמי שהפילה עוד לבנה אחת בחומה החשובה של מערכת המשפט. קשה לי להיות צבוע, ראיתי את שקד כותבת עליה: חברה אהובה, קשה לי להיות צבוע", סיים סמוטריץ'.

יאיר לפיד הגיב למילים של סמוטריץ': "הבחירה של סמוטריץ׳ להשמיץ את נשיאת בית המשפט נאור דקות ספורות אחרי מותה היא שיא חדש של שפלות בחיים הציבוריים בישראל. הוא ומפלגתו לא יעצרו עד שיהרסו כל סממן של ממלכתיות וחיים משותפים במדינה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן