דומעים ושרים: תושבי נתיב האבות יוצאים מבתיהם

על רקע שירת התקווה ו"אני מאמין", עזבו מרבית המשפחות את בתיהם. אלפים הגיעו לחזק ולתמוך. שלושה שוטרים נפצעו בעימותים עם בני נוער שהתבצרו בבית האחרון. צפו בתיעוד מפינוי הבתים

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/06/18 12:22 כט בסיון התשעח

דומעים ושרים: תושבי נתיב האבות יוצאים מבתיהם
הפינוי בנתיב האבות, צילום: מטה המאבק בנתיב האבות

פינוי 15 הבתים בשכונת נתיב האבות שבגוש עציון החל הבוקר (ג') לאחר הגעת כוחות גדולים למקום. אלפי אנשים הגיעו לשכונה כדי לחזק את התושבים ולתמוך בהם ברגעים הקשים של הפינוי מבתיהם. 

התושבים עזבו את הבתים על רקע שירת התקווה, "אני מאמין" ושירים נוספים, ולאחר שהקריאו דברי חיזוק בהם הובעה תקווה לשוב למקום במהרה. 

הפינוי עבר ברובו ללא אירועים חריגים עד הגעת הכוחות לבית האחרון שם התבצרו בני נוער שהתנגדו באופן אקטיבי. שני שוטרים נחבלו בראשם שנזרקו לעברם אבנים, בקבוקים וחפצים נוספים, והם נזקקו לטיפול רפואי. שוטר נוסף נפגע ברגלו ונפצע באורח קל. עימותים קלים נרשמו בין בני נוער לכוחות הביטחון מוקדם יותר הבוקר.

הפינוי בנתיב האבות

הפינוי בנתיב האבותצילום: מועצת יש"ע

בתוך כך, ראשי שדולת א"י בכנסת, ח״כ יואב קיש וח״כ בצלאל סמוטריץ', אמרו היום כי חוק ההסדרה הוא התרופה להרס נתיב האבות: ״ההרס האכזרי וחסר התוחלת בנתיב האבות יכול להיות אקורד הסיום של סדרת פסיקות בג"ץ שאיש אינו יכול להבין ולקבל.

"לפני שנה וחצי העניקה הכנסת לשופטי בג"ץ את חוק ההסדרה, שיכול לסייע להם להימנע מהרס מיותר שאינו מביא תועלת לאיש. אם ירימו שופטי בג"ץ את ידם על חוק ההסדרה, ידע הציבור שהם לא מעוניינים בצדק אלא בהרס ההתיישבות".

הפינוי בנתיב האבות

הפינוי בנתיב האבותצילום: מטה המאבק בנתיב האבות

הפינוי בנתיב האבות

הפינוי בנתיב האבותצילום: פאסי.קראוס דיגיטל