מרים נאור: "אני חוששת מאירועים של אלימות פוליטית"

ביום השנה העשרים וחמישה לרצח יצחק רבין, מפנה נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, אצבע אל הדרג הפוליטי וראש הממשלה, בתביעה לעצור את ההסתה. "האש פשטה בארצנו האהובה, כמו בשדה קוצים ולהערכתי כאזרח מודאג, היא מסוכנת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/10/20 11:22 יב בחשון התשפא

מרים נאור: "אני חוששת מאירועים של אלימות פוליטית"
מרים נאור, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

עשרים וחמש שנים חלפו מאז אותו לילה בו נרצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל. נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, השופטת מרים נאור, מפנה אצבע מאשימה כלפי הדרג הפוליטי וראש הממשלה בנימין נתניהו בפרט, בתביעה לעצור את ההסתה, כלשונה. את הדברים אמרה בראיון מיוחד שהעניקה לטלי ליפקין-שחק.

נאור הביעה חשש לחייהם של מפגינים, אנשי תקשורת, שופטים ופוליטיקאים: "אני חוששת מאירועים של אלימות פוליטית". בהתייחסה לאלימות, מגדירה הנשיאה בדימוס של בית המשפט העליון את האלימות כ"תת-תרבות שמתחילה מלמעלה".

במהלך הריאיון, שיתפה נאור בתחושות שהציפו אותה כשהופצה תמונה שלה במדי המשטר הנאצי, אחרי פסיקה שעסקה במסתננים, ומתארת את היחס הקשה לשופטים: "ראי את הדברים שנאמרים כלפי היועץ המשפטי לממשלה. אני פוחדת לא רק לגבי אלה שיש להם משרדים מאחוריהם שידאגו להם לאבטחה, אם כי אבטחה כזאת לא יכולה להיות כמו אבטחה של ראש ממשלה... אלא אני דואגת למפגינים, לא פחות מזה לעיתונאים". עוד הוסיפה הנשיאה בדימוס: "האש פשטה בארצנו האהובה, כמו בשדה קוצים ולהערכתי ותחושתי כאזרח מודאג, היא מסוכנת". 

 השיחה המלאה תשודר בתכנית "פ.א פגישה אישית", במוצאי השבת הקרובה.