רוב מוחלט של הציבור קבע: הממשלה מתפקדת רע במשבר הקורונה הנוכחי

סקר חדש מעלה תמונה לא מעודדת לגביי אמון הציבור בממשלה: רק 34% ענו כי תפקוד הממשלה טוב. גם השרים וראש הממשלה קיבלו ציונים על תפקודם | בנט בפייסבוק: "מבין את התסכול וקשוב אליו. גם לי יש ילדים במערכת החינוך, וגם אנחנו מנסים לתמרן במצב המורכב הזה"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 09/01/22 20:51 ז בשבט התשפב

רוב מוחלט של הציבור קבע: הממשלה מתפקדת רע במשבר הקורונה הנוכחי
קבינט הקורונה, צילום: Emil Salman/POOL

על רקע התפרצות הגל החמישי והתפשטותו של זן האומיקרון, סקר שערכו בחדשות 12 ומתפרסם הערב (א') מעלה כי הממשלה צריכה לדאוג בכל הנוגע לאמון הציבור בדרך הטיפול שלה במשבר הקורונה.

על פי הסקר, ישנה ירידה בשביעות הרצון הכוללת של הציבור מתפקוד הממשלה בטיפול במשבר הקורונה: 63% מהנשאלים ענו כי תפקודה של הממשלה רע בעיניהם, ורק 34% ענו כי תפקודה טוב. לצד הנתונים האלה, לגביי מדיניות הבדיקות החדשה 35% ענו כי מדובר במדיניות נכונה לעומת 58% שהשיבו כי לדעתם המדיניות אינה נכונה.

נתונים מפתיעים עולים מהשאלה האם להרחיב את ההגבלות: רק 31% מתנגדים להרחבת ההגבלות, לעומת 65% מהנשאלים שתומכים בהרחבת ההגבלות. לצד זאת, 57% מתנגדים לסגר כללי בעקבות התחלואה, ורק 36% בעד סגר.

שרי הממשלה גם הם עומדים במוקד של הסקר: ראש הממשלה נפתלי בנט זכה ל-62% שמאמינים שתפקודו רע מול 34% שמאמינים שתפקודו טוב. לאחר שמוקדם יותר היום אמר ליברמן כי לא יהיו פיצויים לעסקים, מהסקר כי 81% בעד פיצויים לעסקים ורק 12% נגד. שרת החינוך זכתה ל-28% שחושבים שתפקודה טובה, ושר הבריאות קיבל 35% תמיכה והשיאן השלילי הוא ליברמן עם 26% תמיכה.

"מבין את הבלבול"

מוקדם יותר היום כתב בנט פוסט בפייסבוק וניסה להרגיע: "האומיקרון הוא לא תופעה יחודית לישראל. הימים הראשונים בתחילתו של כל גל הם קשים ומבלבלים, ודאי במצב שבו מספר המאומתים היומי גדול לאין ערוך מהגלים הקודמים. אנחנו מתאימים את ההחלטות להתנהגות הוריאנט ולמצב התחלואה. אני מבין את הבלבול, את התסכול, ואת השיבוש בשגרת החיים. אנחנו פועלים להקל עד כמה שאפשר, אבל כולנו נצטרך סבלנות וכושר עמידה".