עמית סגל בביקורת על טיפול הממשלה בקורונה: מתקרבים למחדל בנוסח יום כיפור

התנהלותה של הממשלה מול התפרצות הגל החמישי והתפשטות זן האומיקרון מובילה ללא מעט ביקורת, והיום גם עמית סגל הצטרף למבקרים: "כבר עכשיו אפשר לקבוע שכמו אז, יש קונספציה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/01/22 17:50 ז בשבט התשפב

עמית סגל בביקורת על טיפול הממשלה בקורונה: מתקרבים למחדל בנוסח יום כיפור
סגל, צילום: Hadas Parush/Flash90

התנהלותה של הממשלה מול התפרצות הגל החמישי והתפשטות האומיקרון מעוררת ביקורת לא מעטה. התמונות ממתחמי הבדיקות העמוסים והשינויים התכופים בהנחיות הקורונה מבלבלות את הציבור והיום (א') גם עמית סגל הצטרף למבקרים.

"אם יש מחדל בנוסח יום כיפור, נדע תוך כשבוע. אבל כבר עכשיו אפשר לקבוע שכמו אז, יש קונספציה: האמונה שעל אף מיליוני מאומתים, לא יהיו אלפי חולים קשה בו זמנית, ולכן אפשר להימנע מפיצויים, בדיקות אמינות, הגבלות וסגר. אם הקונספציה מוטעית - יהיה גם יהיה מחדל", כתב סגל בטוויטר.

התפרצות האומיקרון: הממשלה האריכה את ההגבלות על נתב"ג

ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ הודיעו הבוקר (א') כי בעקבות הביקורת הציבורית שנשמעה, ואחרי התייעצות עם גורמי המקצוע במשרד הבריאות הוחלט לאפשר שיווק של בדיקות אנטיגן גם בחנויות מזון ולא רק בבתי מרקחת כפי שהיה עד כה. ההכרזה על המהלך הביאה לירידה דרמטית במחיר הבדיקות ולמבצעים ברשתות.

בנוסף, הממשלה אישרה בישיבתה השבועית מספר החלטות במסגרת המשך המאבק בקורונה. במסגרת ההחלטות, תימשך חובת ביצוע בדיקת קורונה בכניסה לישראל עד לתחילת פברואר. גם המשך הגבלת הפעילות בשדות התעופה והפיקוח הטכנולוגי על הנכנסים לישראל (הסכמון) יוארכו עד לתחילת פברואר, בכפוף לאישור ועדות הכלכלה והחוקה. בהמשך היום יובאו תקנות התו הירוק לאישור בהמשך במשאל טלפוני.