שר האוצר ליברמן: "רוב העסקים במצב מצוין, התקשורת זורעת פאניקה"

בצל התפרצות הגל החמישי והתפשטות האומיקרון, אמר שר האוצר אביגדור ליברמן בתדרוך לכתבים כי "מכיוון שאין סגר כללי גם אין מענק, אנחנו מאמינים שמי שיפגע צריך לעזור לו אך צריך להבין שרוב העסקים במצב מצוין". בנוסף סיפר ליברמן כי ביום חמישי הלך לשבת עם חבר במסעדה במודיעין ולא היה שולחן אחד פנוי

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 09/01/22 18:40 ז בשבט התשפב

שר האוצר ליברמן: "רוב העסקים במצב מצוין, התקשורת זורעת פאניקה"
אילוסטרציה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר האוצר אביגדור ליברמן התייחס היום (א') לסוגיות הכלכליות שעולות מהתפרצותה המחודשת של הקורונה. ליברמן אמר בתדרוך לעיתונאים כי לא יהיו פיצויים לבעלי העסקים והעצמאיים, משום שאין סגר והחמרת הגבלות: "אין מענק לכל אזרח כי אין סגר כללי, אבל מעולם לא אמרתי שבשום תנאי ובשום מצב לא תהיה עזרה לעסקים".

"סיימנו את שנת 2021 אפילו במצב יותר טוב משנת 2019 שהיא שנת התפרצות הקורונה. לגבי האומקירון כפי שאמרתי בעבר, אני לא מציע לא לזלזל ולא להיכנס להיסטריה אני חייבים להתייחס לכל דבר בכובד ראש אך באמת לא להיכנס לפאניקה", התייחס ליברמן לאומיקרון.

"רוב העסקים במצב מצוין"

שר האוצר הוסיף כי צפויה "עזרה ממוקדת" לבעלי עסקים שנפגעו. "בתרחיש הכי קיצוני של חצי מיליון איש בבידוד עדיין אין סכנה לתפקוד המשק ואין חשש ממחסור במוצרי יסוד לציבור", אמר ליברמן והוסיף: "אין להיכנס להיסטריה בגלל האומיקרון, אין יועץ יותר גרוע מהפאניקה ומוקדם להחליט על צעדים נוספים על סמך 9 ימים ראשונים של השנה".

"מכיוון שאין סגר כללי גם אין מענק, אנחנו מאמינים שמי שיפגע צריך לעזור לו אך צריך להבין שרוב העסקים במצב מצוין. תהיה עזרה ממוקדת לעסקים שנפגעו עקב הקורונה, לא תהיה פה חלוקת מתנות לכל עבר, לא יהיה פה שוחד אלקטורלי. תפקידי כשר האוצר הוא לשמור על הקופה הציבורית. מי שזורע פאניקה היא רק התקשורת".

"הכל היה מלא על אפס מקום"

"נכון שיש ירידה בעסקים כאלה ואחרים, אבל ביום חמישי הלכתי לשבת עם חבר במסעדה במודיעין, ולא היה שולחן אחד פנוי. ישבו בו-זמנית 140 איש, הלכתי להסתובב והכל היה מלא עד אפס מקום. לא יודע עדיין להגיד מהו מודל הסיוע שיינתן לכלל העסקים שנפגעו, אבל בינתיים נשאר עם המסלולים הקיימים - פיצוי על ימי בידוד משולם החל מחודש אוגוסט, ויש הצעת חוק לפיצוי עצמאים שנכנסים לבידוד, שנמצאת בשלב הערות הציבור - בראשון הקרוב היא תאושר בוועדת השרים לחקיקה", סיפר ליברמן.

בנוסף, ליברמן טען כי ראה את הדו"חות הכספיים של אנשי העסקים שהתלוננו, והוא מאחל להם את אותו הדבר ב-2022: "רוב העסקים במצב מצוין". לדבריו, "כשר אוצר אני חייב לדאוג שהכלכלה תעבוד. כשאני מסתכל על הסיוע שהעברנו לחברת אל על ולמלונות - מדובר בהיקף של מאות מיליוני שקלים. יש תשלומי מע"מ וסליקה בכרטיסי אשראי שמאפשרים לראות בזמן אמת מה מצב המשק, אז לגבי 2021 מצבנו בסדר גמור, ולגבי 2022 אני עוד לא יודע".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן