גל חמישי ניצן הורוביץ מפזר אופטימיות: "לא יהיה גל ארוך מדי"

שר הבריאות ערך סיור במוקד הלאומי של מד"א, והתייחס להתפשטות זן האומיקרון בישראל: "אנחנו נערכים למספרים גבוהים מאד אך עדיין יש מקום לאופטימיות ביחס לאשפוזים" | מאז פרוץ המגפה בישראל מתו 8,243 בני אדם

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 30/12/21 17:30 כו בטבת התשפב

ניצן הורוביץ מפזר אופטימיות: "לא יהיה גל ארוך מדי"
הורוביץ בסיור, צילום: דוברות מד"א

שר הבריאות ניצן הורוביץ, סייר היום (ה') במוקד הלאומי של מד"א בקרית אונו. השר נפגש עם מנכ"ל מד"א אלי בין, שסקר בפניו אודות האתגרים עמם מתמודד מד"א בשגרה ובחירום. לאחר הסיור במוקד הוצגו בפני השר מגוון כלי הרכב של מד"א ובהם: אוטובוס טיפול נמרץ, אוטובוס תרומות הדם החדש, אמבולנסים, אופנועים, חדר פיקוד, טרקטורונים, אמבולנס המשאלות, עמדות ניידות לחיסונים ודגימות קורונה ועוד

לאחר דברי השבח לאנשי הארגון והעומדים בראשו, התייחס השר הורוביץ לגל החמישי של נגיף הקורונה: "אנחנו בעיצומו של הגל החמישי, וכנראה שכבר עכשיו רוב ההדבקה היא אומיקרון. הגל הזה יהיה שונה מהגלים הקודמים - תהיה הדבקה רחבה ואנחנו נערכים למספרים גבוהים מאד אך עדיין יש מקום לאופטימיות ביחס לאשפוזים. הערכה שלנו היא שלא יהיה גל ארוך מדי משום שמדובר בהדבקה מהירה". 

הורוביץ ובין

הורוביץ ובין צילום: דוברות מד"א

משרד הבריאות עדכן הבוקר את נתוני תחלואת הקורונה, ומהם עולה כי 3,947 נמצאו מאומתים לנגיף ביממה האחרונה. מקדם ההדבקה ממשיך לעלות ועומד הבוקר על 1.62, לעומת 1.53 אתמול. שיעור בדיקות הקורונה החיוביות עומד על 2.93% מתוך 135,885 אלף בדיקות שנערכו.

מאז פרוץ המגפה בישראל מתו 8,243 בני אדם. בבתי החולים מאושפזים 94 חולים במצב קשה, 46 במצב קריטי ועוד 38 מונשמים. 4,227,420 ישראלים התחסנו במנה השלישית של החיסון נגד קורונה, 5,909,059 התחסנו בשתי מנות ו-6,547,512 התחסנו במנה אחת בלבד.


(משלוח תרופות נגד קורונה ראשון לישראל)