התפרצות האומיקרון: הממשלה האריכה את ההגבלות על נתב"ג

הממשלה אישרה היום בפתח ישיבתה השבועית את המשך ההגבלות על שדות התעופה ואת הפיקוח הטכנולוגי על נכנסים לישראל | בקפריסין מדווחים על איתור וריאנט חדש של נגיף הקורונה, שזכה לכינוי "דלתאקרון", במדינת האי אותרו כבר 25 מקרים של הזן המשולב

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 09/01/22 16:16 ז בשבט התשפב

התפרצות האומיקרון: הממשלה האריכה את ההגבלות על נתב"ג
מתחם בדיקות בתל אביב, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

על רקע התפרצות הגל החמישי של הקורונה, ובניסיון לבלום את התפשטות זן האומיקרון, הממשלה אישרה היום (א') בישיבתה השבועית מספר החלטות במסגרת המשך המאבק בקורונה. במסגרת ההחלטות, תימשך חובת ביצוע בדיקת קורונה בכניסה לישראל עד לתחילת פברואר.

בנוסף, תחול חובת ביצוע בדיקה שבועית עבור איש צוות הנכנס לישראל ממדינה שהיציאה אליה לא הוגבלה, גם אם שהה באותה מדינה פחות מ-12 שעות ולא יצא משטח שדה התעופה. שני ההחלטות ייכנסו לתוקף בחצות הלילה שבין יום שני ליום שלישי ובכפוף לאישור ועדת החוקה של הכנסת.

גם המשך הגבלת הפעילות בשדות התעופה והפיקוח הטכנולוגי על הנכנסים לישראל (הסכמון) יוארכו עד לתחילת פברואר, בכפוף לאישור ועדות הכלכלה והחוקה. בהמשך היום יובאו תקנות התו הירוק לאישור בהמשך במשאל טלפוני.

"דלתקרון": וריאנט משולב של דלתא ואומיקרון התגלה בקפריסין

בסוכנות הידיעות האמריקאית בלומברג, דיווחו היום (א') על מחקר שבוצע בקפריסין וגילה זן של נגיף הקורונה המשלב את וריאנט הדלתא והאומיקרון. ה"דלתקרון", כך מכונה הן החדש, מעורר דאגה בעולם הרפואה בשל החתימה הגנטית דמויית האומיקרון שלו בתוך גנום של הדלתא. בקפריסין דיווחו כבר על 25 מקרים של הווריאנט המשולב.

לאודיוס קוסטריקיס, ראש המעבדה לביוטכנולוגיה ולווירולוגיה מולקולרית באוניברסיטת קפריסין, שאיתרה את הווריאנט, אמר כי מדובר בשלב מוקדם מאוד של הגלוי. "בעתיד נראה אם הזן הזה הוא יותר פתולוגי או מדבק, ונראה אם הוא ינצח את הזנים האחרים", אמר בריאיון לטלוויזיה הקפריסאית. קוסטריקיס אמר כי הוא מאמין שהאומיקרון המקורי יישאר הווריאנט המוביל.

שר הבריאות הקפריסאי, מיכליס האדג'יפנדלנס, אמר בשבת כי "הגרסה החדשה אינה מהווה סיבה לדאגה", והביע גאווה במדענים המקומיים על כך שגילו הדלתקרון. "המחקר פורץ הדרך, והממצאים של ד"ר קוסטריקיס גורמים לנו להיות גאים במדענים שלנו, שכן המחקר הזה שם את קפריסין על המפה הבינלאומית בכל הנוגע לענייני בריאות".

בנט: "בכל העולם יש היקפי מאומתים שלא היו כמותם"

בפתח ישיבת הממשלה שהתקיימה היום, אמר ראש הממשלה נפתלי בנט: "המצב אינו קל, אני מודע לזה. בכל העולם יש היקפי מאומתים שלא היו כמותם. העולם כולו במצב מורכב וכאוטי, בארצות הברית לבדה יש כמעט מיליון מאומתים ביום". 

"אנחנו נדע להמשיך למצוא את האיזון בין כלכלה מתפקדת ומשק מתפקד לבין ניהול המשבר. הגל הזה לא יימשך לנצח, אנחנו נעבור כמה שבועות קשים, אבל נעבור את זה ביחד". מוקדם יותר היום הודיעו בלשכת ראש הממשלה כי קבינט הקורונה יתכנס ביום שלישי הקרוב בשעה 19:30, במשרד ראש הממשלה בירושלים, זאת אחרי למעלה משבועיים שלא התכנס.

 

 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן