מרב מיכאלי באולטימטום: "לא אתמוך בשום מגבלות נוספות"

במהלך ישיבת הממשלה שהתקיימה היום הודיעה שרת התחבורה מרב מיכאלי כי היא מחריפה את צעדיה נגד הגבלות נוספות, "עד שלא יוסדר סיוע לחברות התעופה, אנחנו מפקירים אלפי עובדות ועובדים"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 19/12/21 14:36 טו בטבת התשפב

מרב מיכאלי באולטימטום: "לא אתמוך בשום מגבלות נוספות"
מרב מיכאלי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מחלוקת בישיבת הממשלה, שרת התחבורה מרב מיכאלי ממשיכה עם הקו אותו הובילה ביום שישי האחרון ומודיעה היום לראש הממשלה נפתלי בנט כי עד שלא יושג הסדר מול חברות התעופה הישראליות היא תצביע נגד כל מגבלה נוספת בתחום הקורונה.

מרב מיכאלי: "אנו מפקירים אלפי עובדות ועובדים שזו פרנסתם"

שרת התחבורה מיכאלי אמרה בישיבת הממשלה: "לא אתמוך בשום מגבלות נוספות עד שלא יוסדר סיוע לחברות התעופה. אנו מפקירים אלפי עובדות ועובדים שזו פרנסתם, כשאין היום שום הסדר של חל״ת ואין שום דבר אחר שתומך אותם. זהו כח אדם חיוני וחברות התעופה הן שירות שמדינת ישראל חייבת לשמר - כבר נודע כי בריטיש איירוויז הודיעה על ביטול טיסותיה לישראל ממחר; מי אם לא חברות התעופה הישראליות יטיסו הביתה את כל הישראלים מעבר לים? אני דורשת שהסיוע לחברות יוסדר עוד השבוע".

נזכיר כי ביום שישי שרת התחבורה מיכאלי, יחד עם השר נחמן שי, הצביעה נגד הוספת מדינות אדומות לרשימה, ואמרה כי, "עד שלא יושג מתווה סיוע אמיתי מיידי לתעופה הישראלית, לא אתן יד להמשך הפגיעה בה. רה"מ מוביל בצדק צעדים להגנה מפני התרחבות התחלואה, אבל הממשלה חייבת להבין שכמו שהושג מתווה לתיירות, כך חייב להיות מתווה לתעופה. בלי זה, החברות יקרסו והעובדות והעובדים יפגעו. מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה את זה."

בשבוע שעבר ראש הממשלה, נפתלי בנט, שר האוצר, אביגדור ליברמן, שר התיירות, יואל רזבוזוב, ושרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי, סיכמו על חבילת סיוע לענף התיירות, כחלק מההתמודדות עם זן ה"אומיקרון", אך החבילה לא כללה סיוע לחברות התעופה הישראליות.


(בנט על האומיקרון: הגל החמישי כבר כאן).