בנט בפתח ישיבת הממשלה: ילדים יקבלו בדיקות אנטיגן בחינם

בפתח ישיבת הממשלה התייחס ראש הממשלה נפתלי בנט להתפשטות נגיף האומיקרון ומחדל הבדיקות, "גם לי יש ארבעה ילדים לבדוק בבית" | בלשכת ראש הממשלה כי קבינט הקורונה יתכנס ביום שלישי, שבועיים לאחר כינוסו הקודם

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 09/01/22 11:24 ז בשבט התשפב

בנט בפתח ישיבת הממשלה: ילדים יקבלו בדיקות אנטיגן בחינם
בנט בישיבת הממשלה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

כמדי שבוע התכנסו שרי הממשלה במשרד ראש הממשלה בירושלים לישיבת הממשלה השבועית, בפתח הישיבה מסר ראש הממשלה נפתלי בנט הצהרה לתקשורת, והתייחס לגל האומיקרון ששוטף את ישראל. 

בפתח ישיבת הממשלה אמר בנט: "אנחנו מעבירים בשעות אלה מיליון וחצי ערכות לבתי האבות, שם הן הכי דרושות. אנחנו מקפידים לתת מעטפת של הגנה ושמירה הרמטית ככל שניתן על בתי האבות, על הזקנים, מתוך מטרה להגן על הפגיעים ביותר שיכולים לפתח תחלואה קשה ולהגיע לבתי החולים. זה במקביל למבצע מאוד מוצלח בבוסטר למבוגרים - יש כבר כמעט רבע מיליון מתחסנים. זו היענות יוצאת מן הכלל שתחסוך הרבה תחלואה קשה וסבל".

בנוגע לילדים אמר בנט: "אנחנו קשובים למצוקה של הציבור וגם חיים אותה מקרוב. גם לי יש ארבעה ילדים לבדוק בבית. עבדנו במהלך השבת כדי למצוא פתרונות. אני יכול לבשר שכרגע יסופקו ערכות חינם לתלמידים. כל ילד בישראל - בגני הילדים וביסודי, וגם צוותי ההוראה - יקבלו בימים הקרובים שלוש ערכות בדיקה. דאגנו מבעוד מועד להעביר מלאים לבתי הספר בדיוק בשביל מצב כזה, וכעת נעשה שימוש בערכות הללו כדי להקל נקודתית על הנטל של ההורים".  

בנוסף אמר ראש הממשלה, "אנחנו במגעים עם רשתות הפארם להורדת מחירי הבדיקות וגם בכוונתנו לפתוח את אפשרות המכירה בארגונים או בחנויות שאינם רק פארם. המחירים ירדו ממילא בעתיד הקרוב מפני שהשוק יוצף במיליוני ערכות שיגיעו לישראל". 

"המצב אינו קל, אני מודע לזה", המשיך בנט. "בכל העולם יש היקפי מאומתים שלא היו כמותם. העולם כולו במצב מורכב וכאוטי, בארצות הברית לבדה יש כמעט מיליון מאומתים ביום. למרות ההיערכות שלנו, תחילת כל גל היא קשה ומסורבלת, קל וחומר בגל של הידבקות המונית כמו האומיקרון. אנחנו נערכנו בתרופות, במיטות אשפוז, בהנגשת חיסונים לילדים, בהגנה על האוכלוסייה המבוגרת והחיסון הרביעי, וכעת נדאג גם לבדיקות".

בדיקת אנטיגן

בדיקת אנטיגן  צילום: shutterstock

בנט עדכן כי הבוקר נחתו בישראל 5,000 מנות טיפול לקורונה של חברת מרק, שמתאימות לחולים בסיכון גבוה, בנוסף לתרופות של פייזר שכבר נמצאות בישראל. התרופות ניתנות בכדורים למשך חמישה ימים.

לסיום הוא אמר: "אנחנו נדע להמשיך למצוא את האיזון בין כלכלה מתפקדת ומשק מתפקד לבין ניהול המשבר. הגל הזה לא יימשך לנצח, אנחנו נעבור כמה שבועות קשים, אבל נעבור את זה ביחד".

מוקדם יותר היום הודיעו בלשכת ראש הממשלה כי ועדת השרים להתמודדות עם נגיף הקורונה (קבינט הקורונה) תתכנס ביום ג׳, הקרוב בשעה 19:30, במשרד ראש הממשלה בירושלים, זאת אחרי למעלה משבועיים שלא התכנס.