הילולת הבאבא סאלי | נמצא תקציב להסדרי הבטיחות במקום, תאסר הכניסה למבנה הציון

אחרי הודעת המשטרה כי היא אוסרת על קיומה של הילולת הבאבא סאלי בנתיבות, המושכת אליה מאות אלפי אנשים, נמצא הפתרון לקיומה של ההילולה. משרד הפנים יעביר מעל למיליון וחצי שקלים לטובת הסדרי הבטיחות. במשטרה מבהירים כי רק הרחבה הכללית תהיה פתוחה

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 30/12/21 14:53 כו בטבת התשפב

הילולת הבאבא סאלי | נמצא תקציב להסדרי הבטיחות במקום, תאסר הכניסה למבנה הציון
ציון הבאבא סאלי, צילום: יעקב כהן, פלאש90

לקראת הילולת רבי ישראל אבוחצירא בנתיבות, הבאבא סאלי, הודיעו אתמול (ד') במשטרה כי בתום דיונים שנערכו בשבועיים האחרונים עם כלל הגורמים המעורבים, הוחלט להוציא צו לאי קיום ההילולה ההמונית. ההילולה מושכת אליה מאות אלפי אנשים ובמשטרה חששו כי הסדרי הבטיחות במקום לא יאפשרו את קיום ההילולה.

אלא שאחרי ההודעה הזו קמה סערה רבתי והממשלה הואשמה בשנת הדת. בין היתר אמר חבר הכנסת יעקב מרגי מש"ס: "ההילולה מתקיימת באופן מסורתי. אתם מערימים קשיים על קיום הילולת הבאבא סאלי, כולם יודעים שזה שונה לחלוטין מהילולת הרשב"י, אני אומר לכם במפורש, הציבור המסורתי לא מקשיב לכם והוא יבוא להצביע ברגליים". והוסיף: "הממשלה מעבירה מסר כי לציבור הדתי והמסורתי אין פתחון פה בקדנציה הזו. הציבור יצביע ברגליו, אם בכל שנה היו עשרות אלפים, השנה יעלו מאות אלפים להילולא בצעדת מחאה. משטרת ישראל תצטרך להתמודד עם זה, אני הזהרתי".

היום (ה') הודיעו במשטרה כי נערך הבוקר סיור שטח בראשות מפקד מחוז דרום ניצב פרץ עמר, מפקד המרחב תת ניצב נחשון נגלר, ביחד עם ראש עיריית נתיבות מר יחיאל זוהר, נציגי עמותת הבאבא סאלי זצ"ל, מפיק האירוע ונציגי כב"ה ומד"א. בסיום הסיור סוכם שהמשטרה תאפשר את קיום האירוע כמתוכנן בכפוף לעמידה בדרישות ובתנאי הבטיחות. במשטרה מדגישים כי לא תותר כניסה לתוך הציון עצמו, אלא לרחבה הכללית.

מוקדם יותר הודיעו במשרד הפנים כי השרה איילת שקד תעביר 700,000 שקלים לטובת סידורי הבטיחות במקום שיאפשרו את קיומה של ההילולה. חבר הכנסת יום טוב כלפון מימינה בירך על ההודעה: "מברך את חברתי שרת הפנים איילת שקד אשר החליטה להעביר תקציב של 700,000 ש״ח לעיריית נתיבות על מנת לאפשר את סידורי הבטיחות לקיום הילולת הבאבא סאלי. כפי שכתבתי אתמול, בהידברות בין הצדדים ניתן להגיע לפיתרון".