"נצביע ברגליים, ההילולה תתקיים": סערה בעקבות ביטול הילולת הבאבא סאלי

אחרי הודעת המשטרה כי היא אוסרת על קיומה של הילולת הבאבא סאלי בנתיבות, המושכת אליה מאות אלפי אנשים, שורת התבטאויות כנגד ההחלטה. בין המגיבים: חברי הכנסת מרגי ובוסו מש"ס. גם מוסי רז ממרצ נגד הביטול

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 29/12/21 16:38 כה בטבת התשפב

"נצביע ברגליים, ההילולה תתקיים": סערה בעקבות ביטול הילולת הבאבא סאלי
הציון בנתיבות, צילום: יעקב כהן, פלאש90

לקראת הילולת רבי ישראל אבוחצירא בנתיבות, הבאבא סאלי, הודיעו היום (ד') במשטרה כי בתום דיונים שנערכו בשבועיים האחרונים עם כלל הגורמים המעורבים, הוחלט להוציא צו לאי קיום ההילולה ההמונית. ההילולה מושכת אליה מאות אלפי אנשים ובמשטרה חוששים כי הסדרי הבטיחות במקום לא יאפשרו את קיום ההילולה. עם זאת, עדיין לא ברור כיצד תתבצע האכיפה במקום.

לאחר ההודעה, חבר הכנסת יעקב מרגי מש"ס עלה על דוכן הכנסת ואמר בסערת רגשות: "ההילולה מתקיימת באופן מסורתי. אתם מערימים קשיים על קיום הילולת הבאבא סאלי, כולם יודעים שזה שונה לחלוטין מהילולת הרשב"י, אני אומר לכם במפורש, הציבור המסורתי לא מקשיב לכם והוא יבוא להצביע ברגליים".

מרגי הוסיף: "הממשלה מעבירה מסר כי לציבור הדתי והמסורתי אין פתחון פה בקדנציה הזו. הציבור יצביע ברגליו, אם בכל שנה היו עשרות אלפים, השנה יעלו מאות אלפים להילולא בצעדת מחאה. משטרת ישראל תצטרך להתמודד עם זה, אני הזהרתי".

חבר הכנסת אוריאל בוסו, חברו של מרגי בסיעת ש"ס, כתב בציוץ בטוויטר: "עמר בר לב תתפטר! עם ישראל זקוק לשר שמכבד את המנהגים והמסורת שלו". בצעד מפתיע, גם חבר הכנסת מוסי רז מממרצ הצטרף למחאה בעקבות הודעת המשטרה וכתב: "החלטת המשטרה לבטל את הילולת הבאבא סאלי היא פגיעה בחופש הדת. אני קורא למשטרה לבוא בדברים עם המארגנים כדי לאפשר את קיום ההילולה תוך דאגה לבטיחות המשתתפים".

גם ח"כ מיקי זוהר הגיב לפרסומים: "לאסור את קיום הילולת הבבא סאלי זצ"ל זו פגיעה במסורת רבת שנים של ציבור מאמינים. על המשטרה וגורמי האכיפה למצוא פתרון מניח על הדעת שיעמוד בדרישות הבטיחות ובריאות הציבור".

לאחר פרסום ההודעה הסתייגו במשטרה וכתבו: "בעקבות הפניות הרינו להבהיר כי הוצאת הצו נועדה להגן על שלומו ובטחונו של הציבור במצב בו לא ניתן להבטיח קיומם של תנאי הבטיחות הנדרשים בציון ובמבואה. לצד זאת אם המארגנים יפנו למשטרה עוד היום ויגישו בקשה לקיים את ההילולה במתחם הגדול, שנפרש על 250 דונמים, יועברו אליהם במיידית התנאים הדרושים לקיום ההילולה על פי חוק הבטיחות".