סמוטריץ' מזמין את שקד לעימות: "איילת, תבחרי את הפלטפורמה ואת המראיין"

סערת חוק החשמל: לאחר פירסומה של הפשרה עם טאהא, כתב סמוטריץ' כי "שקד מתמקדת בתרגילי יח"צ ותומכי הטרור צוחקים כל הדרך לבנק ולהרס הציונות". ימינה ענו וכתבו כי זהו פייק ניוז, וסמוטריץ' בתגובה הזמין את שקד לעימות

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 27/12/21 11:39 כג בטבת התשפב

סמוטריץ' מזמין את שקד לעימות: "איילת, תבחרי את הפלטפורמה ואת המראיין"
שקד וסמוטריץ' בזמנים אחרים, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

לאחר פגישתם של וליד טאהא ואיילת שקד ביוזמת שר האוצר אביגדור ליברמן שהתקיימה בשבוע שעבר, וליד טאהא ימשיך לקדם השבוע חוקים בוועדת הפנים. כפי שזה נראה כרגע, חוק החשמל יישאר במתכונתו המקורית ללא השינויים שדרשו חברי סיעת רע"מ, בין השינויים שדרשו ברע"מ, הפקעת הסמכויות מהשרה שקד.

"אני מוכן לויכוח פומבי הגון"

לאחר פרסום הפשרה, כתב בצלאל סמוטריץ': "כצפוי שקד התקפלה ווליד טאהא ניצח. לוחות זמנים קצרים כאלה לא מאפשרים שיקול דעת לשרת הפנים ואם היא לא תאשר אוטומטית בג"ץ יחייב אותה. פורמלית זה בסמכות שלה, מעשית אין לכך משמעות. למרבה הצער זו כבר שיטה: שקד מתמקדת בתרגילי יח"צ ותומכי הטרור צוחקים כל הדרך לבנק ולהרס הציונות".

לאחר הדברים הללו של סמוטריץ', כתבו בחשבון הפייסבוק של ימינה כי זהו "פייק ניוז", וכי החוק קיים בצו מאז 2014 ואין בו שינויים מהותיים. סמוטריץ' לא נשאר חייב והזמין את השרה שקד לעימות: "‏ימינה טוענים שהציונות הדתית מנהלת קמפיין שקרי לגבי חוק החשמל. אני חושב אחרת. אבל אני מוכן לויכוח פומבי הגון. איילת, תבחרי את את הפלטפורמה ואת המראיין. בואי נדון באופן מכבד בפרטי החוק אל מול פני האומה".

"הסמכות לחיבור בתים לחשמל נשארת אצל שרת הפנים"

בעקבות הדיון שמתקיים היום כתב חבר הכנסת ניר אורבך מימינה, "במקום השערות ושקרים בואו נדבר עובדות: סמכות האישור לחיבור בתים לחשמל נשארת אצל שרת הפנים- אם שרת הפנים החליטה על לוח זמנים מסויים היא תעמוד בו ותפעל בשיקול דעת. יו"ר האיחוד הלאומי יכול להתנבא על בג"ץ עתידי עד מחר, אבל כולנו יודעים למי ניתנה נבואה על פי חז"ל. אין שום קשר בין התערבות בג"צ לבין הזמן שבו השרה צריכה להחליט".