הרב בן דהן על הבבא סאלי: "שנזכה לחלק מהקדושה ששרתה עליו"

המתמודד לכנסת ברשימת "הבית היהודי" נזכר בשעותיו האחרונות של הרב ישראל אבוחצירא, לקראת יום פטירתו. "רבים חוו את השפעת תפילותיו וברכותיו", הוא מתאר, "הוא גדול דור שחי בדורנו"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 15/01/13 16:41 ד בשבט התשעג

הרב בן דהן על הבבא סאלי: "שנזכה לחלק מהקדושה ששרתה עליו"
cc-by-Natisabu, צילום: cc-by-Natisabu

הרב אלי בן דהן, המתמודד לכנסת ברשימת ”הבית היהודי“, ישתתף הערב (ג‘) ביום ההילולה של רבי ישראל אבוחצירא, הבבא סאלי, שמחר יצויין יום פטירתו. הרב בן דהן נזכר היום ביומו האחרון של הבבא סאלי, כשביקר אותו בבית החולים בו אושפז.

”זכיתי, יחד עם כבוד הרב אליהו הראשון לציון זצ"ל, להגיע לבית החולים בשעה בה נפטר הבבא סאלי ולאחר מכן גם ללוותו בדרכו האחרונה, יחד עם עוד אלפי משתתפים. שני האירועים זכורים לי כעוצמתיים מאד“, תיאר הרב בן דהן בעמוד הפייסבוק שלו.

הוא ציין כי ”הבבא סאלי היה מגדולי רבני מרוקו שבצפון אפריקה. הוא נחשב לצדיק גדול שתפילותיו היו נענות (מכאן השם "סאלי"). בימי חייו, אנשים רבים הגיעו לבקש את ברכתו ותפילתו למילוי כל צרכיהם. גם לאחר מותו, קברו הפך לאבן שואבת עבור ציבור גדול שבא להתפלל במקום. אנשים רבים מעידים שחוו את השפעת תפילותיו וברכותיו“.

”הבבא סאלי הוא גדול דור שחי בדורינו, ציבור גדול הגיע אליו לבקש את ברכתו וחש את השפעת תפילותיו. עלינו ללמוד מכך ש"לא בשמים היא", על כל אחת ואחד מאיתנו להשתדל כפי יכולתו בקיום תורה, מצוות וקדושה“, הוסיף הרב בן דהן, שציין כי ”בעזרת השם שנזכה ולו לחלק קטן מהקדושה ששרתה על הבבא סאלי“.