רות קלדרון היא המועמדת של לפיד ליו"ר הסוכנות היהודית

שר החוץ ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד הגיש את מועמדותה של ד"ר רות קלדרון לתפקיד יושבת ראש הסוכנות היהודית. כזכור, המועמד של לפיד היה אלעזר שטרן, אך מועמדותו הוסרה בעקבות התבטאויותיו השנויות במחלוקת

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 29/12/21 18:17 כה בטבת התשפב

רות קלדרון היא המועמדת של לפיד ליו"ר הסוכנות היהודית
בניין הסוכנות היהודית, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המירוץ ליושב ראש הסוכנות היהודית: שר החוץ ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד הגיש את מועמדותה שלד"ר רות קלדרון לתפקיד יו"ר הסוכנות היהודית. בחודשים האחרונים התרחשה מיני דרמה במירוץ לתפקיד כאשר השר אלעזר שטרן הודח מהמירוץ בעקבות ראיון ובו אמר כי גרס תלונות על הטרדות מיניות בתפקידו כראש אכ"א.

המועמדת החדשה של לפיד היא ד"ר רות קלדרון, אשת חינוך ותרבות ממובילות 'ההתחדשות היהודית'. בעבר הייתה קלדרון חברת כנסת מטעם יש עתיד. היא למדה תואר ראשון במכללת אורנים, במקרא, פילוסופיה ומחשבת ישראל. תואר שני  ודוקטורט בחוג לתלמוד באוניברסיטה העברית בסיפורת התלמוד. ייסדה וניהלה במשותף את בית המדרש "אלול" בירושלים ואת 'עלמא - בית לתרבות עברית' בתל אביב.

ד"ר רות קלדרון

ד"ר רות קלדרון צילום: נתי שוחט פלאש 90

קלדרון גם ערכה והגישה את תכנית 'החדר' ללימוד מקורות בטלויזיה, וכתבה ספרים המנגישים את התלמוד לציבור הכללי. כיום קלדרון היא נשיאת 'עלמא' ואשת סגל בכירה במכון 'מנדל' למנהיגות. קלדרון עוסקת כל השנים בקירוב לבבות, במציאת המכנה המשותף בחברה הישראלית, וביהדות התפוצות.

שר החוץ ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד מסר: "דר' רות קלדרון היא דמות מופת שתייצג אותנו בסוכנות היהודית מתוך הכרות עמוקה עם ההיסטוריה היהודית ואתגרי העתיד".