לפיד לא הציג מועמד לראשות הסוכנות | המועמדים תוקפים: "התנהלות לא נכונה"

אמש היה צריך שר החוץ יאיר לפיד את מועמד הממשלה לראשות הסוכנות אך שוב לא פורסם מועמד, זאת לאחר שמועמדותו של שטרן נפסלה | בשיחה עם חדשות כיפה אחד המתמודדים מותח ביקורת על ההתנהלות: "זה הופך להיות בדיחה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 18/11/21 08:56 יד בכסלו התשפב

לפיד לא הציג מועמד לראשות הסוכנות | המועמדים תוקפים: "התנהלות לא נכונה"
יאיר לפיד, צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

עוד דחייה בבחירות לראשות הסוכנות: מאז נבחר בוז'י הרצוג לתפקיד נשיא המדינה, אין לסוכנות יו"ר קבוע. הבחירות היו אמורות כבר להתקיים אך מאז שנפסלה מועמדותו של שר המודיעין אלעזר שטרן, לא הציג שר החוץ לפיד את מועמד הממשלה החדש. ועדת הבחירה לתפקיד הנחשק נתנה ללפיד הארכה של חודש למציאת מועמד חדש, הארכה שהסתיימה אמש (ד') מבלי שלפיד הציג מועמד רשמי.

"הדחייה רעה, זה הופך להיות בדיחה"

מועמדים לתפקיד תוקפים את התנהלותו של שר החוץ בנושא ואת התנהלותה של ועדת הבחירה. בשיחה עם חדשות כיפה אומר אחד המועמדים: "זה לא אידיאלי. מדובר במוסד שצריך שמישהו יעמוד בראשו, ושזה לא יהיה עקום. הדחייה הזאת רעה. זה לא מכבד את המעמד, מדובר בהתנהלות לא נכונה, יש וועדה שיכולה לבחור, הם אנשים רציניים. הם היו נחמדים ללפיד אבל זה קצת מגחך על המינוי".

על ההחלטה של ועדת הבחירה לאשר דחיות חוזרות ונשנות אמר המועמד: "זה הופך להיות בדיחה. הם בעצמם עדיין לא יודעים אם יש מועמד סופי, הם לא סגורים על עצמם". לפי דיווחים, ועדת הבחירה של הסוכנות הכוללת 10 חברים צפויה להתכנס רק בסוף החודש, ולמרות סיום הדד ליין, לפיד יוכל להציג את מועמד הממשלה גם יום לפני מועד הכינוס.

כזכור, שר המודיעין אלעזר שטרן היה אמור להיות מועמד הממשלה ולקבל את התפקיד אך שורה של התבטאויות שלו בכלי התקשורת בהם סיפר על התנהלות לא תקינה שלו למול מתלוננים בצה"ל, הביאה לסערה תקשורתית ולהחלטתו להסיר את מועמדותו לתפקיד. המועמדים המרכזיים שנותרו במרוץ לראשות הסוכנות הם השרה לשעבר עומר ינקלביץ, אשתו של יולי אדלשטיין אירנה נבזלין ודני דנון, וכן מועמד מטעם הממשלה שטרם הוצג.  

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן