יאיר לפיד על הכנסת ארה"ב לרשימה האסורה: "בהכרזה על מדינות אדומות יש נזק מדיני"

בפתח ישיבת הסיעה של מפלגת יש עתיד שר החוץ יאיר לפיד התייחס לסגירת השמיים ותמך בראש הממשלה, "ברור שהוא צדק. היה צריך לסגור את הפקק" | מוקדם יותר הודיעו ביש עתיד כי לפיד שהתמודד לבדו נבחר לראשות המפלגה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 20/12/21 15:03 טז בטבת התשפב

יאיר לפיד על הכנסת ארה"ב לרשימה האסורה: "בהכרזה על מדינות אדומות יש נזק מדיני"
יש עתיד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו״ר יש עתיד ושר החוץ יאיר לפיד, התייחס היום (ב') בפתח ישיבת הסיעה להתפשטות האומיקרון ותחילתו של הגל החמישי. לפיד קרא לאזרחים להתחסן ואמר, "העובדה שבישראל החיים נמשכים כמעט כרגיל מטעה".


(לפיד בישיבת הסיעה של יש עתיד).

לפיד התייחס לרשימת המדינות האדומות ואמר, "ישראל הכריזה אתמול על עוד שורה של מדינות כמדינות אדומות. הבולטת ביניהן היא כמובן ארצות הברית. בניגוד לעבר, לא היו פה – ובממשלה הזו גם לא יהיו - שיקולים פוליטיים".

יאיר לפיד: בהכרזה על מדינות אדומות יש נזק מדיני

לפיד החמיא לראש הממשלה נפתלי בנט ואמר: "ראש הממשלה הגיב מהר לאומיקרון. בימים הראשונים היו כאלה שאמרו שהוא מגיב מהר מדי. היום כבר ברור שהוא צדק. היה צריך לסגור את הפקק, כדי להאט את התפשטות האומיקרון ולאפשר לכלכלה להמשיך לעבוד.
 
נשאלנו בימים האחרונים אם אין בהכרזה של סדרה ארוכה של מדינות אדומות נזק מדיני. התשובה היא יש, אבל אנחנו יודעים לנהל אותו ולשלוט בו. אנחנו הולכים ממדינה למדינה, מסבירים את השיקולים.
 
מדינות העולם מבינות אותנו, מפני שהפגיעה אצלם הרבה יותר קשה מאשר אצלנו. אני מקבל את כל המידע מהנציגויות שלנו ברחבי העולם. באירופה, באמריקה, במזרח, מדינה אחרי מדינה הופכת לאדומה. העובדה שבישראל החיים נמשכים כמעט כרגיל מטעה אתכם. אם אתם לא רוצים שהכלכלה הישראלית תסגר, שהחיים בישראל יחזרו שנה אחורה, לכו להתחסן, ותחסנו את הילדים שלכם. אין דרך אחרת".

התמודד לבד וזכה: יאיר לפיד נבחר לראשות יש עתיד

אתמול (א') בחצות הסתיים מועד הגשת מועמדים ליו״ר יש עתיד. היום יצא עדכון לחברי הועידה לפיו איש לא התמודד מול היו"ר המכהן, שר החוץ יאיר לפיד ולכן לפיד נבחר באופן אוטומטי. 

בהודעה שהוציאו בסיעת יש עתיד הוסבר כי, "בפרק הזמן בו ניתן היה להגיש מועמדות לתפקיד יו"ר יש עתיד הוגשה מועמדות אחת העומדת בתנאי תקנון המפלגה - על-ידי יו"ר המפלגה המכהן, שר החוץ חה"כ יאיר לפיד.  בנסיבות אלה ובהתאם לסעיף 71 לתקנון המפלגה החליטה הנהלת המפלגה (ללא נוכחות יו"ר המפלגה), כי תאושר בחירתו של השר לפיד לתפקיד יו"ר המפלגה, ללא צורך בהליך בחירה בקרב חברי הוועידה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן