התמודד לבד וזכה: יאיר לפיד נבחר לראשות יש עתיד

שר החוץ לפיד פתח את שורות מפלגת יש עתיד ואפשר לראשונה בחירות לראשות הסיעה. לאחר שאיש לא התמודד מולו על התפקיד, נבחר לפיד לתפקיד באופן אוטומטי. "תאושר בחירתו לתפקיד יו"ר המפלגה, ללא צורך בהליך בחירה בקרב חברי הוועידה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 20/12/21 13:09 טז בטבת התשפב

התמודד לבד וזכה: יאיר לפיד נבחר לראשות יש עתיד
לפיד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

דמוקרטיה במפלגת יש עתיד, אחרי שיצאו לראשונה למהלך מסודר של פתיחת השורות, אתמול (א') בחצות הסתיים מועד הגשת מועמדים ליו״ר יש עתיד. היום יצא עדכון לחברי הועידה לפיו איש לא התמודד מול היו"ר המכהן, שר החוץ יאיר לפיד ולכן לפיד נבחר באופן אוטומטי. 

תאושר בחירתו של יאיר לפיד לתפקיד יו"ר המפלגה

בהודעה שהוציאו בסיעת יש עתיד הוסבר כי, "בפרק הזמן בו ניתן היה להגיש מועמדות לתפקיד יו"ר יש עתיד הוגשה מועמדות אחת העומדת בתנאי תקנון המפלגה - על-ידי יו"ר המפלגה המכהן, שר החוץ חה"כ יאיר לפיד.  בנסיבות אלה ובהתאם לסעיף 71 לתקנון המפלגה החליטה הנהלת המפלגה (ללא נוכחות יו"ר המפלגה), כי תאושר בחירתו של השר לפיד לתפקיד יו"ר המפלגה, ללא צורך בהליך בחירה בקרב חברי הוועידה".

בעקבות ההחלטה, ועידת יש עתיד הראשונה תתכנס בתאריך 4.1.2022 ומבלי שבחירת יו"ר למפלגה תהיה חלק מסדר יומה. עם זאת לאור נתוני התחלואה והתפשטות האומיקרון בישראל, אופי הכינוס, ולוח הזמנים המדויק של הוועידה יפורסמו בהקדם. נזכיר כי מפלגת כחול לבן ומפלגת הציונות הדתית הודיעו כי הם דוחים את כנסי הפעילים שארגנו.

כזכור, במפלגת יש עתיד לא התקיימו מעולם פריימריז. כאשר יאיר לפיד הקים את המפלגה הוא שריין לעצמו את ראשות המפלגה עד לכנסת ה-20, מבלי קיום פריימריז. אלא שעם הבחירות לכנסת ה-23 לפיד האריך את שריונו עד לכנסת ה-25. במפלגה הגנו בזמנו על הארכת הכהונה של לפיד וכתבו: "לאור המצב החריג של בחירות חוזרות וחוסר פעילות פרלמנטרית בכנסת ה-21 והכנסת ה-22 יחד עם הקמת מפלגת 'כחול לבן', הוחלט ביש עתיד להאריך את כהונת היו"ר, ח"כ יאיר לפיד, עד לסיום כהונת הכנסת ה-25 כולל. מדובר בהליך טכני לאור הנסיבות המיוחדות".  


(יאיר לפיד בישיבת הסיעה של יש עתיד).

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן