הנשיא הרצוג על פינוי חומש: "אפעל מול היועץ לביטחון לאומי של ארה''ב"

נשיא המדינה הגיע לניחום אבלים למשפחת הנרצח בפיגוע ואמר: "יש הגיון בבקשה שלכם שלא יהרסו את חומש. אעביר את המסר ליועץ לביטחון לאומי של ארה"ב". בהמשך השבוע הוא אמור להיפגש עם היועץ | "אל תשברו את הרוח" אמר אחיו של יהודה לנשיא

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 21/12/21 19:23 יז בטבת התשפב

הנשיא הרצוג על פינוי חומש: "אפעל מול היועץ לביטחון לאומי של ארה''ב"
הרצוג בניחום, צילום: אסתר אלוש

נשיא המדינה יצחק (בוז'י) הרצוג הגיע יחד עם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן לנחם את משפחתו של הנרצח בפיגוע הירי ביום חמישי האחרון - יהודה דימנטמן. המשפחה הציגה בפני הנשיא את דרישתם שלא להרוס את ישיבת חומש, ולהסדיר אותה כתשובה לרצח. 

אביגדור דימנטמן אחיו של הנרצח אמר לנשיא: "אם יהרסו את ישיבת חומש מיד לאחר שנרצח בפיגוע ירי תלמיד ישיבה משם, זו תהיה קודם כל פגיעה ברוח הלאומית. מה שיש לעם ישראל קודם כל זה הרוח. אל תשברו את הרוח".

"צוואה כתובה בדם. לשמור על ישיבת חומש"

אביו של יהודה אמר לנשיא: "אנחנו חינכנו את הילדים לפעול למען ארץ ישראל. יש לנו בכל החזיתות כמעט כל האחיות של יהודה אחיות בבתי חולים והאחים אנשי חינוך ובמקצועות חופשיים. והחזית של יהודה הייתה חומש. יהודה השאיר אחריו צוואה כתובה בדם. לשמור על ישיבת חומש. אם תהיה פגיעה בישיבת חומש זו תהיה פגיעה אישית בנו. אני מבקש ממך להעביר את המסר הזה" .

נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר לבני המשפחה: "אתם משפחה נפלאה, כל עם ישראל אתכם. מדברים עליכם. הדברים שאתם אומרים יש בהם הגיון ואני אעביר את המסר הזה ליועץ לביטחון לאומי של ארה"ב גייק סאליבן איתו אני אפגש השבוע".

"אנשים אחים אנחנו"

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אמר לנשיא: "תשמע את הזעקה של המשפחה הזו, שאפשר רק להשתאות מכוחות הנפש שלה. תעביר את המסר שלהם לכל הגורמים. אל תתנו שיהרסו את ישיבת חומש".

מוקדם יותר היום הגיעו גם חברי כנסת מימינה, וכן מוסי רז ממרצ. רז צייץ בטוויטר לאחר הביקור: "באתי למבשרת ציון לביתה של משפחת דימנטמן היושבת שבעה על בנה יהודה שנרצח בשומרון. שוחחתי עם הוריו ועם אחיו אלי ואביגדור. דעתנו הפוליטית שונה אבל אנשים אחים אנחנו".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן