הקרב על הבג"צ: נפתחה מחדש רשימת המועמדים לעליון

לאחר חוסר ההסכמות בוועדה, שר המשפטים החליט לפתוח מחדש את רשימת המועמדים לעליון. ניתן יהיה להגיש מועמדים נוספים עד יום חמישי הבא. המהלך יפתור את הפלונטר אליו נקלעה הוועדה?

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 28/12/21 15:20 כד בטבת התשפב

הקרב על הבג"צ: נפתחה מחדש רשימת המועמדים לעליון
בג"ץ. ארכיון , צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

שר המשפטים גדעון סער פרסם לפני כשלושה חודשים את רשימת המועמדים הסופיים לכהונה בבית המשפט העליון, הכוללת 24 שמות מתוכם תבחר הוועדה לבחירת שופטים ארבעה מועמדים בלבד. אלא שלאחר חוסר הסכמות בוועדה לבחירת שופטים, חוסר הסכמות שגררו את דחיית כינוסה של הוועדה, הודיע היום (ג') סער על פתיחת הרשימה מחדש.

לאחר העיכובים, החליט סער למנות זמנית את שאול שוחט, סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב. השופט שוחט, שנחשב לאחד המומחים הגדולים בארץ לדיני משפחה, התבצע בהסכמת נשיאת העליון אסתר חיות והוא יהיה תקף למשך שישה חודשים. המינוי ניתן להארכה עד שנה ונעשה בהתאם לסמכות השר לפי סעיף 10 לחוק בתי המשפט.

המסמך שפורסם

המסמך שפורסם צילום: צילום מסך

אחרי מינויו של שוחט אמר סער: "אמשיך לעשות מאמצים להגיע להסכמות הנדרשות בוועדה לבחירת שופטים באשר למינויי הקבע בבית המשפט העליון, שישקפו גם את הגיוון הנדרש בערכאת השיפוט העליונה במדינה", מאמצים שבינתיים אינם נושאים פרי.

אמש (ב'), בציוץ שהעלה לחשבון הטוויטר שלו, התייחס יו"ר הליכוד נתניהו לחבר המפלגה לשעבר, גדעון סער, שפרש והקים את מפלגת תקווה חדשה, ונעזר בדרך יצירתית במיוחד כדי להביע את תחושותיו. "בנט וגדעון 0ער - לא תסתמו לאזרחי ישראל את הפה", כך כתב והשתמש בספרה 0 ולא באות ס.


(נתניהו במליאה נגד חוק הפייסבוק של סער).