חוסר הסכמות בוועדה: מסתמנת דחייה בבחירת שופטי עליון חדשים

סער וחיות טורפים את הקלפים: יו"ר הוועדה לבחירת שופטים ונשיאת בית המשפט העליון ינסו להגיע להסכמות חדשות ויאפשרו להציג מועמדים חדשים. הוועדה הייתה על סף סיכום אך בסופו של דבר לא הצליחה להגיע להסכמות

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/12/21 20:18 א בטבת התשפב

חוסר הסכמות בוועדה: מסתמנת דחייה בבחירת שופטי עליון חדשים
דיון בבג"ץ. ארכיון , צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

שר המשפטים גדעון סער פרסם לפני כחודשיים את רשימתו המועמדים הסופיים לכהונה בבית המשפט העליון, הכוללת 24 שמות מתוכם תבחר הוועדה לבחירת שופטים ארבעה מועמדים בלבד. הוועדה תוכננה להתכנס לפני כשבועיים אלא שנציג לשכת עורכי הדין טרף את הקלפים עם הדרישה כי ימונה לפחות עורך דין פרטי אחד.

היום מתפרסם כי בחירת השופטים צפויה להידחות בשלושה חודשים, על רקע חוסר ההסכמה בין חברי הוועדה, כך על פי הדיווח בידיעות אחרונות. ישנה הערכה כי שופט נוסף ימונה כמינוי זמני, לאחר שאול שוחט. סער וחיות יפתחו את הרשימה ויאפשרו הצגת מועמדים נוספים בניסיון להגיע להסכמות.

מינויו של סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב השופט שוחט, שנחשב לאחד המומחים הגדולים בארץ לדיני משפחה, התבצע בהסכמת נשיאת העליון אסתר חיות, והוא יהיה תקף למשך שישה חודשים, אך ניתן להארכה עד שנה. המינוי נעשה בהתאם לסמכות השר לפי סעיף 10 לחוק בתי המשפט.

אחרי מינויו של שוחט אמר סער: "אמשיך לעשות מאמצים להגיע להסכמות הנדרשות בוועדה לבחירת שופטים באשר למינויי הקבע בבית המשפט העליון, שישקפו גם את הגיוון הנדרש בערכאת השיפוט העליונה במדינה", אמר שר המשפטים.