סער לא מחכה לוועדה: מינה את השופט שאול שוחט לכהן בבית המשפט העליון

בהתאם לתקנות החוק, החליט שר המשפטים למנות את סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, ואחד המומחים בארץ לדיני משפחה, לכהונה של שישה חודשים בעליון. המטרה: להפעיל לחץ על חברי הוועדה לבחירת שופטים

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 02/12/21 09:39 כח בכסלו התשפב

סער לא מחכה לוועדה: מינה את השופט שאול שוחט לכהן בבית המשפט העליון
סער. מתחיל לעבוד, צילום: פלאש 90. תומר נאוברג

הוועדה לבחירת שופטים טרם הגיעה להסכמות בנוגע למינוי ארבעת השופטים לבית המשפט העליון, אך זה לא מעכב את שר המשפטים גדעון סער שהודיע היום (ה') על מינויו של השופט שאול שוחט לשופט בעליון למשך חצי שנה.

מינויו של סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב השופט שוחט, שנחשב לאחד המומחים הגדולים בארץ לדיני משפחה, התבצע בהסכמת נשיאת העליון אסתר חיות, והוא יהיה תקף למשך שישה חודשים, אך ניתן להארכה עד שנה. המינוי נעשה בהתאם לסמכות השר לפי סעיף 10 לחוק בתי המשפט.

"אמשיך לעשות מאמצים להגיע להסכמות הנדרשות בוועדה לבחירת שופטים באשר למינויי הקבע בבית המשפט העליון, שישקפו גם את הגיוון הנדרש בערכאת השיפוט העליונה במדינה", אמר שר המשפטים גדעון סער, "האחריות המוטלת עלי היא, בין היתר, לאפשר לבית המשפט העליון לתפקד ולצמצם את הפגיעה הנגרמת לאזרחים כתוצאה מהרכב חסר. אני משוכנע שהשופט שוחט יתרום מניסיונו השיפוטי העשיר ומכישוריו לעבודת בית המשפט העליון".

ניתן להעריך כי הפעולה של סער נועדה הן למלא את החוסר בשופטים בבית המשפט העליון שמתחיל להשפיע על העומס הקיים במערכת, והן כדי לאותת לשאר חברי הוועדה לבחירת שופטים שעליהם להגיע להסכמות בהקדם.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן