איילת שקד בסיור בנגב: "רתומים באופן מלא לבצע הסדרה"

שרת הפנים ושר הרווחה ערכו סיור ברהט, שכלל סקירה כללית בנושא הסדרת ההתיישבות הבדואית בנגב, כמו גם סיור באחד משלושת הכפרים שעתידים לקום לאחר שאושרו בממשלה. "הזדמנות חשובה שאנחנו מוכרחים לנצל אותה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 07/12/21 17:44 ג בטבת התשפב

איילת שקד בסיור בנגב: "רתומים באופן מלא לבצע הסדרה"
איילת שקד ומאיר כהן, צילום: דוברות

שר הרווחה והביטחון החברתי והשר הממונה על הסדרת ההתיישבות הבדואית בנגב מאיר כהן, שרת הפנים איילת שקד וראש עיריית רהט ערכו היום (ג׳) סיור ברהט ובנגב, שכלל סקירה כללית בנושא הסדרת ההתיישבות הבדואית בנגב, סיור בשכונה הדרומית של רהט, לקיה, תל שבע וחאשם זנה, אחד משלושת הכפרים שעתידים לקום לאחר שאושרו בממשלה.

צילום: דוברות

השרים סיירו בשטח במטרה לראות מקרוב את יישום החלטת הממשלה בפתרון בעיית ההתיישבות בנגב דרך הקמת שלושת הכפרים ח׳אשם זנה, עבדה ורחמה. "מדינת ישראל במשך שנים גררה רגליים בסוגיה הבדואית והפקירה את הנגב", אמרה שקד, "משנה לשנה המצב מחמיר. כל שרי ממשלת ישראל רתומים באופן מלא לבצע הסדרה של הישובים בשטח כמו שצריך ולא רק על הנייר, זו הזדמנות חשובה שאנחנו מוכרחים לנצל אותה". 

שר הרווחה והביטחון החברתי והשר הממונה על הסדרת ההתיישבות הבדואית בנגב, מאיר כהן: "לצד הנחישות במיגור הפשיעה והאלימות, באנו לכאן היום בכדי לוודא שהבדואים מקבלים את זכויותיהם כאזרחי מדינת ישראל, שלושת הישובים ומרכזי שירות שאנחנו מקימים בנגב הם הדרך, והדבר הכי חשוב שיש לנו כבר תוכניות ולוז ואנחנו מתחילים לעבוד כי הנגב חשוב לכולנו". 

כזכור, בתחילת החודש שעבר אישרה ממשלת ישראל אישרה הבוקר בישיבתה השבועית את הצעתה של שרת הפנים, לפיה יוקמו בנגב שלושה יישובים לפזורה הבדואית. על פי ההחלטה, הממשלה תסדיר את חשם זנה באזור נבטים, רחמה שבאזור ירוחם ועבדה באזור שדה בוקר, והם יוקמו על פי מתווה שיקבעו גורמי המקצוע.