איתמר בן גביר פנה, ומשרד הרווחה יסיר את הקמפיין עם הראפר האנטישמי

"אני לא יכול להיות אנטישמי לבד, בואו ננסה יחד", כך תועד הראפר תאמר נפאר שנבחר לקמפיין למיגור האלימות המינית בחברה הערבית. בעקבות פניית יו"ר עוצמה יהודית, הנחה השר מאיר כהן לעצור את הפרסום בהשתתפותו

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 08/10/21 10:04 ב בחשון התשפב

איתמר בן גביר פנה, ומשרד הרווחה יסיר את הקמפיין עם הראפר האנטישמי
הראפר נאפר, צילום: מתוך קמפיין משרד הרווחה

משרד הרווחה והשירותים החברתיים, בראשות השר מאיר כהן מיש עתיד, השיק לאחרונה קמפיין חדש למניעת אלימות מינית בקרב החברה הערבית, ובחר בראפר השנוי במחלוקת תאמר נפאר, אשר מגדיר עצמו כ"פלסטיני בעל אזרחות ישראל" כפרזנטור המרכזי שלו.

יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר פנה לשר כהן בדרישה להסיר את השתתפותו של הראפר בקמפיין, שכן מדובר ב"אנטישמי תומך טרור הקורא להחרמת המדינה, ואין זאת אלא יריקה בפרצופו של הציבור הישראלי". 

בן גביר הדגים במכתבו, כיצד נאפר תועד בעבר באמירות אנטישמיות. "נאפר תועד לפני כשנתיים במהלך הופעה בארצות הברית אומר "אני לא יכול להיות אנטישמי לבד, בואו ננסה יחד". וכך למשל להקת "דם" אותה הקים, פרסמה בשנת 2001 שיר בשם "מין ארהאבי?" (מי הטרוריסט) אשר מאשים את ישראל בטרור כנגד הפלסטינים, מצדיק את פעולות הטרור הפלשתיניות באינתיפאדה הראשונה במדיניות הכיבוש הישראלית ואף משווה את ישראל לגרמניה הנאצית".

במענה לפנייתו של יו"ר עוצמה יהודית, הודיע שר הרווחה כי לאור המידע שהועבר יפסק שיתוף הפעולה עם הראפר, והפרסום ששותף באתר המשרד יעצר. עוד הוסיף השר כי ההנחייה לאנשי משרדו להבא היא "להפגין רגישות יתרה לכל הקשור לשיתופי פעולה עם גורמים שעצם השתתפותם יכולה להוביל לפגיעה בציבור הישראלי".

"ידע כל אומן שונא המדינה שאי אפשר לירוק על המדינה וחיילנו, להסית להכפיש ולהשמיץ מצד אחד ומצד שני להוביל קמפיין מטעם משרד ממשלת. מי ששונא את צה"ל ואת עם ישראל לא ראוי לקבל קמפיין ממדינת ישראל", אמר בן גביר בתגובה. 

כזכור, ארגון שורת הדין שיגר מכתב לשר הרווחה בדרישה להסיר לאלתר את השתתפותו של נפאר מן הקמפיין, ואף לפרסם הודעת הודעת הסתייגות והתנצלות פומבית המביעה שאט נפש מהאמן נפאר וממסריו האנטי ישראליים. במכתב צוין כי במידה ויסרבו במשרד הרווחה, יעתור הארגון לבג״ץ, מאחר ועצם העסקתו של אדם אשר הביע תמיכה פומבית בתנועת ה-BDS, מפירה את חוק החרם אשר קובע כי קריאה פומבית להטלת חרם על מדינת ישראל מהווה עוולה אזרחית. 

בארסנל השירים המסיתים של הלהקה בה נפאר חבר, הוא מאשים את ישראל ברצח עם: "הרגת אותי, כמו שהרגת את אבותיי", משווה את ישראל לנאצים: "דמוקרטיה? למה? זה מזכיר לי את הנאצים", מצדיק פעולות טרור פלסטיניות כלגיטימיות: "אנסת את הנשמה הערבית והיא נכנסה להריון, וילדה ילד שנקרא פיגוע טרור", מעודד פעולות טרור במדינה נגד יהודים: "לא, הדם שלי לא זול ואני אגן על עצמי גם אם תקרא לי מחבל", ועוד דוגמאות רבות.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן