חניכות הוטרדו מינית במהלך סמינריון בני עקיבא - התנועה הגישה תלונה במשטרה

לאחר שהסתיים סמינר הכשרה לצוותי נחשון של בני עקיבא, דיווחו מספר חניכות כי הוטרדו על ידי אחד מעובדי הקייטרינג של הישיבה התיכונית בבית אל בה שהו. בתנועה העניקו סיוע רגשי לנערות והבהירו: "נמשיך לפעול עד שכל חניכה תחוש בטוחה ומוגנת"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 05/12/21 13:56 א בטבת התשפב

חניכות הוטרדו מינית במהלך סמינריון בני עקיבא - התנועה הגישה תלונה במשטרה
בני עקיבא, אילוסטרציה, צילום: דוברות בני עקיבא

במהלך ימי החנוכה התקיים בישיבה התיכונית בבית אל סמינריון שארגנה תנועת הנוער בני עקיבא להכשרת צוותי נחשון ממספר מחוזות. השבת התנהלה על פי הנחיות הקורונה ועברה בנעימים עד שבמוצאי השבת, דיווחו מספר חניכות שהשתתפו בסמינר כי אחד העובדים של חברת הקייטרינג שעבד במקום באותה השבת הטריד אותן מינית.

בעקבות זאת, התנועה עדכנה מיידית את הורי החניכות שנפגעו ופנתה לכלל הורי החניכים שהשתתפו בסמינריון וביקשה כי ישוחחו עם ילדיהם וידווחו לעובדת הסוציאלית של התנועה ככל שיידרש. בנוסף, התנועה עדכנה באופן מיידי את הנהלת הישיבה על מעשיו של העובד. 

לאחר מכן הגיעו סמזכ"לית התנועה נועם הכהן אוריה והעובדת הסוציאלית התנועתית שירה גרינברג על מנת לנהל את האירוע ולהעניק לבנות שנפגעו ליווי וסיוע ראשוני. במקביל התנועה עדכנה גם את גורמי המקצוע הרלוונטיים אחראי מוגנות וצוותי צח"י ביישובים בהם מתגוררות הבנות, אשר חלקם הגיעו לבית אל כבר בצאת השבת והחלו תהליך טיפולי ורגשי מול החניכות בשטח - תהליך שנמשך גם באחד היישובים בשיח משותף עם גורמי המקצוע כשהבנות הגיעו לביתם.

יש לציין כי החניכות עברו במהלך הסמינר סדנה מיוחדת בנושא מוגנות מינית, כשייתכן ועובדה זו סייעה לשיתוף והדיווח של הבנות לאחר מכן. 

מבני עקיבא נמסר לכיפה כי, "התנועה פועלת מול גורמי הרווחה ביישובים השונים, כאשר לאחר תיאום והסכמת הורי החניכות, הגישה התנועה תלונה במשטרה כנגד העובד. התנועה קוראת ומעודדת כל חניכה שנפגעה במהלך הסמינריון לשתף ולדווח באם חוותה הטרדה כלשהי במהלך השבת", אמרו בבני עקיבא והדגישו כי ימשיכו "ללוות ולסייע לבנות שנפגעו על מנת שתקבלנה את המענה והמעטפת הרגשית והטיפולית המלאה ותמשיך לפעול ככל שתוכל על מנת שכל חניכה תחוש בטוחה ומוגנת בכל מקום בו היא נמצאת".