שבת ארגון הסתיימה - בני עקיבא חוגגת את שם השבט החדש: "השחר"

שבת הארגון של תנועת בני עקיבא הסתיימה לאחר כמעט חודש של פעילות. לאחר שבשנה שעברה הפעילות היתה ברובה וירטואלית עקב מגבלות הקורונה - הדגלנות, כתובת האש והופעות החניכים חזרו ובגדול | בנט: "זוכר את ההתרגשות של קבלת השם החדש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/11/21 19:20 ט בכסלו התשפב

שבת ארגון הסתיימה - בני עקיבא חוגגת את שם השבט החדש: "השחר"
בני עקיבא. אילוסטרציה, צילום: פלאש 90

לאחר כמעט חודש של פעילות אינטנסיבית וערכית בהובלת קומונריות הסניפים ברחבי הארץ, שבת הארגון של תנועת בני עקיבא הסתיימה הערב (ש'). בשנה שעברה הפעילות היתה ברובה וירטואלית עקב מגבלות הקורונה, והערב - מופעי הדגלנות, כתובת האש והופעות החניכים חזרו בגדול. 

התנועה עסקה במהלך החודש בנושא השנתי - "קמעא קמעא- בענווה דרכנו נפלס" המבטא את המשמעות של התהליך בחיינו הלאומיים והפרטיים מתוך הבנה של המרחב בו אנו פועלים ומתוך הכרה מי הוא הנותן לנו "כח לעשות חיל".

הערב התבשרו חניכי שבט הרא"ה כי שמם החדש שילווה אותם במהלך חייהם יהיה "השחר".  השם נבחר ברוב קולות בכינוס מליאת בני עקיבא שהתקיימה בתחילת השבוע שעבר בירושלים כאשר לקו הגמר הגיעו השמות גאולה, ענווה והשחר.

שם השבט החדש |

שם השבט החדש | צילום: בני עקיבא

בדברי ההנהלה הארצית שפורסמו לאחר בחירת השם נכתב: "ברגעים אלו אנו מבקשים להיזכר ברגעי הבוקר שבכל יום ויום, בהם אנו פותחים את ברכות השחר במילים "מודים אנו לפניך": מודים על האור הגדול שזכינו בו, מודים על התקופה בה אנו זוכים לחיות, תקופה בה האור הולך וגובר בדיוק כמו איילת השחר שראו חכמינו בבקעת הארבל.  

"ואתם חברי שבט הראה – השחר ייקרא לכם השחר המזכיר לנו את האור הגדול שאנו זוכים לו השחר המזכיר לנו את המחויבות שלנו להמשיך להאיר את דרכנו בכל הארץ ובכל מחוז השחר המזכיר לנו את יעקב אבינו שניצח את כל האתגרים "עד עלות השחר"... השחר המבטיח לנו שמהרגע בו בקעה גאולת ישראל בהקמת מדינת ישראל היא תמשיך להאיר ולהופיע עד לגאולתנו השלימה."

מזכ"ל בני עקיבא יאיר שחל, בירך את חברי השבט החדש: "חניכי שבט השחר, אתם מצטרפים בשמכם לחברי תוכנית השחר, מנהיגֹות ומנהיגים צעירים, יוצאי אתיופיה, הפועלים לחיבור ועשייה בבני עקיבא ובמדינת ישראל כולה. בחיבור זה אנו נפגשים עם כמיהתם של יהודי אתיופיה ששאפו תמיד לציון וירושלים, ומלמדים אותנו פרק חשוב במימוש הגאולה קמעא קמעא בענווה תמידית".

בנט: "אנחנו אוהבים את כל העם שלנו"

ראש הממשלה נפתלי בנט בירך ביום שישי את תנועת בני עקיבא: "לאורך כל השנה אתם תורמים ומשפיעים, שילוב של תורה ועבודה - קודש וחול, אלה הערכים המתווים את דרכה של בני עקיבא, הם אלה שמאירים לנו את הדרך להיות גשר בין כל חלקי העם. אנחנו אוהבים את כל העם שלנו". 

"מדינת ישראל היא הבית השלישי של העם היהודי, בגלל שנאת חינם לצערי גם בית ראשון וגם שני אבדו לנו. הפעם אנחנו נשמור על המדינה. הדרך לעשות זאת היא אחדות, עם אנשים שונים מאיתנו שגם אוהבים את המדינה". 

"אני זוכר את ההתרגשות של קבלת השם החדש של השבט שלי, 'דרור', וגם אתם ודאי מתרגשים. יש לכם שם מצוין שמשקף את הערכים של תנועת בני עקיבא, את הדרך והחזון. ה' עמכם, קדימה בני עקיבא, הידד במעלה".