פרשת הסרסור בסוהרות: צה"ל יבחן את השירות מחוץ לצבא

בכנסת מתקיים דיון בוועדה לביטחון הפנים באשר להצבת סוהרות וחיילות במתקני כליאה שבהם שוהים אסירים ביטחוניים, "המקרה האחרון אירע לפני 4 שנים". בצה"ל הודיעו על הקמת צוות מיוחד לבחינת תנאי המשרתים ביחידות מחוץ לצבא

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 01/12/21 10:05 כז בכסלו התשפב

פרשת הסרסור בסוהרות: צה"ל יבחן את השירות מחוץ לצבא
כלא גלבוע, צילום: פלאש 90

פרשת הסרסור בסוהרות-חיילות על ידי קצינים עבור אסירים ביטחוניים ממשיכה לעורר הדים, לאחר שהיחידה לחקירת סוהרים במשטרה הודיעה כי תפתח בבדיקה מחודשת, זאת בעקבות עדות שמסר מפקד כלא גלבוע גונדר-משנה פרדי בן שטרית, לפיה "סרסרו בחיילות חובה" ו"סיפקו חיילות חובה למחבלים לצרכים מיניים".

הוועדה לביטחון הפנים, בראשות חברת הכנסת מרב בן ארי, תדון הבוקר (ד') בנושא, תוך התייחסות לנושא הצבת סוהרות וחיילות במתקני כליאה שבהם שוהים אסירים ביטחוניים. עו"ד עירן יהון, יועמ"ש שירות בתי הסוהר, אמר בוועדה כי "האירועים קרו, האחרון שבהם, לפני 4 שנים".

גם בצבא מפיקים לקחים, והבוקר דובר צה"ל על הקמת צוות מיוחד בהשתתפות נציגים מצה״ל ומשרד הביטחון, אשר יבחנו את תהליך הגיוס, הליווי ותנאי השירות של חיילות וחיילים המשרתים מחוץ ליחידות צה"ל.

מפקד כלא גלבוע מעיד, ארכיון

מפקד כלא גלבוע מעיד, ארכיון צילום: Flash90

"ההחלטה התקבלה לאור אחריות מרחיבה של צה"ל כלפי המיועדים לשירות ביטחון, המתגייסים לצה"ל או לארגון ביטחוני אחר", כך נמסר בהודעה מטעמו, "הצוות יבחן את האקלים היחידתי בארגונים אלו ויציג מסקנות והמלצות במטרה להבטיח תנאי שירות הולמים וסביבת שירות בטוחה המכבדת את כלל החיילות והחיילים, גם אלו שאינם מתגייסים לשורות הצבא". 

מערכת הביטחון תפעל בכל האמצעים כדי למנוע פגיעה בחיילים

שר הביטחון בני גנץ מסר בתגובה: "סיכמתי עם הרמטכ"ל, כי אגף כוח האדם בצה"ל ביחד עם משרד הביטחון, יערכו בחינה מקיפה של תנאי השירות והמעטפת שניתנת לחיילות וחיילים שמשרתים במשימות לאומיות מחוץ לצה"ל. נמשיך לסייע לכלל הגופים במשימות החשובות ונרחיב את מעגלי השירות, ולצד זאת, נדאג לשלומם, לביטחונם ולתנאים של המשרתים. לאור המקרים האחרונים אני מבקש לומר לכל חיילת וחייל, שצה"ל ומערכת הביטחון יפעלו בכל האמצעים בכדי למנוע כל פגיעה בהם - פיסית או נפשית. ובאופן ספציפי, כל מקרה של תקיפה או הטרדה מינית, יטופל בנחישות ובחומרה". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן