לאחר שהתיק נסגר מחוסר ראיות: גנ"מ פרדי בן שטרית מודה - סרסרו בסוהרות לבקשת מחבלים

במסגרת עדותו מול ועדת הבדיקה הממשלתית לבריחת האסירים, מודה בן שטרית כי סרסרו בסוהרות לצרכים מיניים של אסירים ביטחוניים: "זה היה אירוע מכונן". התיק נסגר אז מחוסר ראיות

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/11/21 14:12 כ בכסלו התשפב

לאחר שהתיק נסגר מחוסר ראיות: גנ"מ פרדי בן שטרית מודה  - סרסרו בסוהרות לבקשת מחבלים
צילום: David Cohen/Flash90

לפני כשלוש שנים נחשף כי סוהרות בשירות סדיר התבקשו לעבור לאגף אחר בעקבות בקשת אסירים, שם הוטרדו מינית. קצין המודיעין בכלא העביר אותן, והן סיפרו כי חשו השפלה והן חוששות מאוד. במסגרת עדותו של גנ"מ פרדי בן שטרית, מפקד כלא גלבוע בזמן בריחת האסירים מול ועדת הבדיקה, הוא מודה לראשונה: "סרסרו בחיילות חובה על מנת לספק חיילות חובה למחבלים לצרכים מיניים. אירוע הסרסור היה אירוע מכונן".

לאחר חשיפת הפרשה מומי למברגר, המשנה לפרקליט המדינה, הורה לסגור את התיק מחוסר ראיות. שתי סוהרות במתקני הכליאה של שב"ס סיפרו למקורבים כי קצין המודיעין בכלא הכריח אותן לעבור מאגף פלילי לאגף המחבלים, לאחר שאחד ממנהיגי המחבלים בכלא הבחין בהן וביקש אותן – כך חשף לירן לוי, אז בערוץ 20. על פי הפרסום, הסוהרות טוענות כי הצעד נעשה על מנת לרצות את המחבלים ולשמור על שקט תעשייתי.

אחת מהן, י', סיפרה על האירועים לאחד ממקורביה: "האסיר הביטחוני ראה אותי ואמר לי בואי תעבדי באגף שלי, עניתי לו: 'ממש לא'. יום אחד מפקד המשמרת שלי אמר לי שקצין המודיעין דרש שאעבור לעבוד באגף של האסיר. אמרתי לו שאני לא רוצה. המפקד ענה לי, 'דרשו אותך שם'. בהתחלה סירבתי להיכנס, זה אסיר שעושים לו הרבה כבוד בכלא, כולם משום מה דופקים לו חשבון".

תגובת שירות בתי הסוהר לפרסום הראשוני: "בהמשך למינוי קצין בודק לבדיקת השלכות האירוע בבית הסוהר גלבוע, לאור ממצאים ראשוניים של הבדיקה, הורתה נציבת בתי הסוהר להעביר את הממצאים ליאח״ס על מנת לבחון פתיחה בחקירה פלילית בנושא. כמו כן הורתה הנציבה מיידית להדק את הטיפול והתמיכה בסוהרות שיש חשש שנפגעו".

יו"ר הוועדה לביטחון פנים, חבר הכנסת מירב בן ארי הגיבה לדבריו של בן שטרית והכריזה: "בהמשך לפרסומים היום ולאור העובדה שאי אפשר לעמוד מהצד בנושא התנהלות שב"ס בסוגיית האסירים הביטחוניים אל מול סוהרות וחיילות, הוועדה בראשותי תקיים דיון בנושא ביום רביעי הבא. באמת שכבר אין מילים".