ועדת הבדיקה הממשלתית: מפקד כלא גלבוע יעיד גם היום

גונדר משנה פרדי בן שטרית יעיד מול ועדת הבדיקה הממשלתית לבריחה מכלא גלבוע, לאחר שאתמול האשים כי הוא סומן: "אני אבא לילדים, התחושות קשות" | המערכת הפוליטית סוערת בעקבות הודאתו על סרסור בסוהרות

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/11/21 09:36 כא בכסלו התשפב

ועדת הבדיקה הממשלתית: מפקד כלא גלבוע יעיד גם היום
בן שטרית, צילום: Flash90

מפקד כלא גלבוע ניצב משנה פרדי בן שטרית מתייצב גם היום (ה') בפני ועדת הבדיקה הממשלתית לבריחה מהכלא. אתמול בעדותו הוא תקף את הנציבה, קטי פרי: "סומנתי על ידי נציבת שב"ס כאחראי לאירוע, כזה שכשל", אמר בן שטרית וטען כי, "היא פנתה לשר עומר בר-לב בבקשה להדיח אותי עוד טרם בדקו את נסיבות האירוע. אני אבא לילדים, התחושות קשות".

"אני מרגיש לבד", סיפר בן שטרית, "החל מליל האירוע הואשמתי כאחראי למחדל, כאשם למחדל, עוד טרם תחילתה של בדיקה כלשהי. החל מליל הבריחה בכל דרך שהייתה – הואשמתי כאחראי ואשם לאירוע. אני גם יודע לומר שסומנתי על ידי נציבת שב"ס כאחראי. פרי האשימה אותי כנראה בגלל הלחץ שהיה עליי".

הוא מודה: "סרסרו בסוהרות"

לפני כשלוש שנים נחשף כי סוהרות בשירות סדיר התבקשו לעבור לאגף אחר בעקבות בקשת אסירים, שם הוטרדו מינית. קצין המודיעין בכלא העביר אותן, והן סיפרו כי חשו השפלה והן חוששות מאוד. התיק נסגר אז מחוסר ראיות. במסגרת עדותו של גנ"מ בן שטרית, הוא מודה לראשונה: "סרסרו בחיילות חובה על מנת לספק חיילות חובה למחבלים לצרכים מיניים. אירוע הסרסור היה אירוע מכונן".

המערכת הפוליטית סוערת בעקבות גילויה הישן-חדש של הפרשה. בין היתר, יו"ר הוועדה לביטחון פנים, חברת הכנסת מירב בן ארי הגיבה לדבריו של בן שטרית והכריזה: "בהמשך לפרסומים היום ולאור העובדה שאי אפשר לעמוד מהצד בנושא התנהלות שב"ס בסוגיית האסירים הביטחוניים אל מול סוהרות וחיילות, הוועדה בראשותי תקיים דיון בנושא ביום רביעי הבא. באמת שכבר אין מילים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן