בנט בפתח ישיבת הממשלה: "אנחנו בפתחו של מה שמסתמן כגל תחלואה"

בפתח ישיבת הממשלה השבועית התיחס ראש הממשלה נפתלי בנט לפיגוע הקשה בעיר העתיקה בו נרצח אזרח ונפצעו שלושה נוספים | על התפשטות הקורונה: "בני דוד יהיה מהראשונים להתחסן"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 21/11/21 11:22 יז בכסלו התשפב

בנט בפתח ישיבת הממשלה: "אנחנו בפתחו של מה שמסתמן כגל תחלואה"
בנט, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בפתח ישיבת הממשלה התייחס ראש הממשלה נפתלי בנט לפיגוע הנורא בירושלים. אחרי שמחבל רצח אזרח ופצע שלושה נוספים אמר בנט: "הבוקר היה בעיר העתיקה בירושלים פיגוע ירי קשה. יש לנו כרגע הרוג אחד ושלושה פצועים, בשם שרי הממשלה, אני מבקש להשתתף בצער המשפחה, ומבקש להצטרף לתפילה לרפואת הפצועים.


 
על היערכות המשטרה אמר בנט: "קיבלתי מוקדם יותר הבוקר משר הבט"פ וממפכ"ל המשטרה עדכון על פרטי האירוע. הייתה שם פעולה מהירה מאוד של כוחותינו, שתי השוטרות והשוטרים שהיו במקום, שנטרלו במהירות רבה את המחבל. עם זאת, זה הפיגוע השני שמתרחש בזמן האחרון בירושלים. הוריתי לכוחות הביטחון להיערך בהתאם ולגלות דריכות, גם מחשש לפיגועי השראה. אנחנו צריכים להגביר את הדריכות ולמנוע פיגועים המשכיים".

על תחלואת הקורונה שנמצאת בעלייה אמר בנט: "בימים האחרונים אנחנו עדים לגל תחלואה קשה מאוד שמכה ברחבי אירופה, ואנחנו רואים גם עלייה מסוימת במקדם ההדבקה כאן, בישראל. החורף מתחיל, ואנחנו בפתחו של מה שמסתמן כגל תחלואה של ילדים.

"בני דוד יהיה מהראשונים להתחסן"

לשמחתנו, נשארנו עם האצבע על הדופק גם כשהמגמה הייתה חיובית, ולכן אנחנו ערוכים. בימים האחרונים נחתו בישראל חיסונים רבים לילדים, לקראת מבצע חיסון הילדים שיחל השבוע. אלה חיסונים מיוחדים לילדים, הם מותאמים, יש בהם את שליש הכמות מחיסוני מבוגרים. החיסונים בטוחים ויעילים בשביל לשמור על בריאות ילדינו.

כפי שאמרתי - בני, דוד, יהיה מהראשונים להתחסן, וכך אני מצפה מכל הורי ישראל לעשות, בוודאי משרי הממשלה שיש להם ילדים או נכדים בגיל הרלוונטי. נוכח המצב הקיים, לא צפויות הקלות נוספות בתוך ישראל בשלב זה. ישראל פתוחה ובטוחה, ואנחנו נפעל שכך יימשך".

שר הדתות מתן כהנא התייחס גם הוא לפיגוע וכתב: "ברוך דיין האמת. משתתף בצערם של משפחת ההרוג ומתפלל לרפואה שלמה לכל הפצועים באירוע הקשה בעיר העתיקה. מחזק את כוחות הביטחון על הנחישות והסיום המהיר של האירוע. אזרחי ישראל צריכים להרגיש בטוחים בכל מקום, ללא חשש לחייהם. ממשלת ישראל מחויבת לכך. אגרוף ברזל מול הטרור".


(במד"א מספרים על הפיגוע).