צפו בתיעוד "אירוע קשה שתופעל בצורה מהירה": תיעוד רגעי הפיגוע בעיר העתיקה

אליהו דוד קיי הי"ד, תושב מודיעין בן 26 שעבד בכותל המערבי הוא הנרצח בפיגוע הבוקר. עמר בר לב: "המחבל היה איש הזרוע המדינית של חמאס שהתפלל בעיר העתיקה באופן קבוע, שאשתו ברחה לחו"ל לפני שלושה ימים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/11/21 13:59 יז בכסלו התשפב

"אירוע קשה שתופעל בצורה מהירה": תיעוד רגעי הפיגוע בעיר העתיקה
זירת הפיגוע, צילום: שטח בוער

פיגוע שני בירושלים בתוך פחות משבוע: משטרת ישראל עדכנה הבוקר (א') על אירוע טרור נוסף, כאשר מחבל חמוש בנשק מסוג קרלו ביצע פיגוע ירי בעיר העתיקה בירושלים. כתוצאה מפיגוע הירי, נהרג אזרח ונפצע באורח קשה אזרח נוסף, שני שוטרים נפצעו באורח קל. כוחות משטרה של מחוז ירושלים ומג״ב השיבו בירי לעבר המחבל וניטרלו אותו. שמו של המחבל הוא פאדי אבו שיחדם משועאפט.

"היה פה הבוקר אירוע קשה שתופעל בצורה מהירה ומקצועית על ידי שוטרות ושוטרי משטרת ישראל". אמר השר לביטחון פנים עומר בר לב והוסיף: "המחבל היה איש הזרוע המדינית של חמאס שהתפלל בעיר העתיקה באופן קבוע, שאשתו ברחה לחו״ל לפני שלושה ימים והוא השתמש בכלי נשק תקני שאינו בשימוש נפוץ בישראל. תנחומיי למשפחת ההרוג שנרצח באכזריות הבוקר בפיגוע ואני מתפלל לשלום הנפגע באירוע הקשה".

(צפו בתיעוד הדרמטי מזירת האירוע).

הקרן למורשת הכותל המערבי ורב הכותל המערבי הרה"ג שמואל רבינוביץ מסרו כי הם כואבים ודומעים על הירצחו הבוקר של עובד הקרן למורשת הכותל המערבי, אליהו קיי ה' יקום דמו, על ידי רוצח שפל בדרכו לעבודתו בכותל המערבי.

"אליהו קיי ז״ל, עולה חדש מדרום אפריקה עבד כמדריך הסברה ברחבת הכותל המערבי והאיר פנים לכל אדם, עשה מלאכתו קודש במסירות ובנאמנות. משתתפים בצערה העמוק של המשפחה", הוסיפו.

חאזם קאסם, דובר חמאס, מברך על פיגוע הירי בעיר העתיקה: "פעולת קומנדו בירושלים הכבושה, הלחימה תימשך עד שהכובש יגורש - לא ניכנע למציאות השנאה של הכיבוש".

בשעה 09:01 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים,  על 2 פצועים מירי, סמוך לשער השלשלת בעיר העתיקה בירושלים. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לשני גברים בשנות השלושים, אחד מהם נהרג מפצעיו בבית החולים שערי צדק 1 במצב בינוני עד קשה בהכרה ושניים במצב קל. בעקבות הפיגוע המשטרה סגרה את הר הבית לכניסה.

אריה יפה רופא מתנדב באיחוד הצלה מסר: "מדובר בפצוע אנוש ובפצוע בינוני-בהכרה. הענקנו בזירה סיוע ראשוני לפצועים תוך ביצוע החייאה על הפצוע אנוש שפונה לבית החולים תוך המשך פעולות החייאה".


(פראמדיק מד"א אלחי סופר מתאר את הפינוי של הפצוע אנוש לבית החולים).

רובה קרלו בזירת האירוע

 

צילום: דוברות המשטרה

בצלאל סמוטריץ' פרסם בעקבות האירוע: אני ‏מבקש לחזק את ידיהם של אנשי כוחות הביטחון בירושלים וקורא לכולנו להתפלל לרפואתם של הפצועים. את הטרור צריך למגר באגרוף ברזל תוך גדיעת התקווה המניעה אותו. את תומכיו צריך להוקיע ולא לצרף לממשלה.

"רק לפני כשנה בג"צ דחה עתירתי להציב מגנומטרים לערבים כמו ליהודים כחמישים מטר מהר הבית." אמר ח"כ איתמר בן גביר והוסיף: "אם היו עושים זאת התוצאות הקשות היו נמנעות  כשהטרור מרים ראש צריך להוריד לו את הראש. מי שמנסה לרצוח יהודים צריך לירות לו בין העיניים ולשלוח מסר לבאים אחריו שזה סופו של כל מחבל". 

"חוסר המשילות של הממשלה מעודד את המחבלים להוציא פיגועים, בינתיים עד שהממשלה תתעורר ותעיף את האחים המוסלמים, צריכים להרוס את ביתו של המחבל ולגרש את בני משפחתו מהמדינה" סיכם חבר הכנסת בן גביר.

זירת האירוע

זירת האירוע צילום: שטח בוער

זירת האירוע

זירת האירוע צילום: שטח בוער

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן