חשש מגל חמישי | משרד הבריאות: מקדם ההדבקה מטפס באופן מדאיג

מגמת ההתכווצות שהייתה עד כה בישראל התהפכה, מנתונים שמפרסם משרד הבריאות עולה כי מקדם ההדבקה עלה ל-1, כלומר המחלה שבה להתפשט. מניין הנפטרים מקורונה בישראל עד כה עומד על 8,154 בני אדם

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/11/21 11:23 טו בכסלו התשפב

חשש מגל חמישי | משרד הבריאות: מקדם ההדבקה מטפס באופן מדאיג
מחלקת קורונה בבית החולים שערי צדק, ארכיון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מקדם ההדבקה בנגיף הקורונה עלה ל-1, כך עולה מנתוני משרד הבריאות שהתפרסמו הבוקר (ו'). הדבר מעיד על שינוי בקצב ההתפתחות של מגיפת הקורונה בישראל, וכי מגמת ההתכווצות שהייתה עד כה התהפכה. עוד עולה מנתוני משרד הבריאות כי חלה עלייה מתונה יחסית בשאר מדדי התחלואה בישראל.

על פי הנתונים, אחוז הבדיקות החיוביות מאתמול עלה לשיעור של0.71 - מתוך 67,055 בדיקות 467 מאומתים חדשים התגלו אתמול. מתוך כלל החולים בקורונה 126 במצב קשה, מהם 87 מונשמים. מניין המתים מקורונה בישראל עומד על 8,154 בני אדם.

במקביל עלייה בתחלואה המבצע לחיסון הילדים בישראל יחל ביום רביעי הבא, לאחר שמשלוח חיסוני הקורונה שמיועדים לילדים שאמור היה לנחות השבוע בישראל נדחה ליום שלישי. המצב כרגע בקרב האוכלוסייה בישראל הוא שכ־6.3 מיליון ישראלים חוסנו במנת החיסון הראשונה, כ־5.8 מיליון קיבלו גם מנת חיסון שנייה וכ־4 מיליון אף חוסנו בפעם השלישית.

בשבוע שעבר החליטו ראש הממשלה בנט ושר הבריאות הורוביץ על הקלות בעקבות דעיכת התפשטות המגיפה. בין היתר סוכם על ביטול כלל מגבלות ההתקהלות במקומות פתוחים, קיום אירועי תרבות וספורט במקומות פתוחים במגבלה של עד 1,000 בני אדם ללא תו ירוק והגדלת מספר המשתתפים באירועים ובחתונות במקומות סגורים מ-400 ל-600.

מנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש התבטא השבוע ביחס לסיום הגל הרביעי ואמר "אם זה יישאר ככה זה בסדר. אם זה יעבור את ה-1 - זה מטריד. אני יכול לומר שלמעשה שיצאנו מהגל הרביעי. אומנם בימים האחרונים יש התמתנות בירידה ויש כחמש מאות ממוצע שבועי של מאומתים ביום. זה לא מעט מאומתים, אחרי הגל השלישי הגענו למספרים יותר נמוכים, אבל יכול להיות שעם התנאים של היום, זה הנמוך ביותר שאליו אפשר להגיע".