עימות במליאה | גדי יברקן איים למרוד ולא להתחסן נגד קורונה, הורוביץ: "תשב בשקט"

ההתנגדות לחיסונים הגיע למפלגת הליכוד? ח"כ גדי יברקן פנה במליאה לניצן הורביץ וטען: "צריך לאפשר גם למי שלא מתחסן לחיות כאן בכבוד, עוד יהרגו פה אנשים" | שר הבריאות לא נשאר אדיש

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 13/10/21 14:00 ז בחשון התשפב

עימות במליאה | גדי יברקן איים למרוד ולא להתחסן נגד קורונה, הורוביץ: "תשב בשקט"
גדי יברקן. , צילום: Noam Rivkin Fentonl/Flash90

סוער במליאת הכנסת. שר הבריאות ניצן הורוביץ הגיע למליאת הכנסת וענה לשאילתות מחברי הכנסת, ח"כ גדי יברקן מסיעת הליכוד עלה בנאום חריג בו הגן על מתנגדי החיסונים וטען כי מגיע להם יחס טוב יותר, שר הבריאות תקף את יברקן בחריפות.


(העימות במליאת הכנסת).

תחילה סיפר יברקן שהוא בעצמו התחסן לנגיף אחרי שחלה, אך מיד החל להעביר ביקורת, "אני קרוב למרוד בהחלטה של משרד הבריאות ולהימנע מחיסון שלישי בגלל הרדיפה אחר מי שלא מתחסן", אמר יברקן, והוסיף: "צריך לאפשר גם למי שלא מתחסן לחיות כאן בכבוד, עוד יהרגו כאן אנשים".

הורוביץ השיב לו בצעקות: "על מה אתה מדבר? אתה חסר אחריות שכמוך. תתבייש לך, אתה רק מחריף את המצב ופוגע במי שאתה רוצה לסייע לו". יברקן ניסה להתגונן ואמר: "אני בעד חיסון", אבל שר הבריאות הוסיף ותקף: "תשב בשקט! יצאת מדעתך?".

בהמשך, דיווח שר הבריאות על מצב התחלואה. "קיימת ירידה קלה במספר חולי הקורונה שמצבם קשה, וכך גם במספר המאושפזים. יחד עם זאת אמר כי רובם של המאושפזים הם בעיקר צעירים שלא התחסנו", אמר. הורוביץ חידד את החשיבות של החיסון ואמר: "האירוע של הקורונה הוא של אנשים שלא התחסנו", חשוב מאוד להתחסן אבל אין שום כפיה. את מי שלא רוצה לא מכריחים. תפסיק להטעות".