תחלואת הקורונה עולה | נחמן אש: "מטריד, אבל עם זה צריך לחיות"

מנתוני משרד הבריאות המעודכנים עולה כי בשבוע האחרון ישנה עליה במספר המאומתים לנגיף, ומקדם ההדבקה מתקרב ל-1 | מנכ"ל משרד הבריאות מבהיר: "יכול להיות שעם התנאים של היום זה הנמוך ביותר שאליו אפשר להגיע"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 17/11/21 12:31 יג בכסלו התשפב

תחלואת הקורונה עולה | נחמן אש: "מטריד, אבל עם זה צריך לחיות"
נחמן אש, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

משרד הבריאות פרסם הבוקר (ד') את נתוני תחלואת הקורונה העדכניים, ומהם עולה כי מקדם ההדבקה שעמד בחודש שעבר סביב 0.75, ממשיך לעלות ומגיע ל-0.95. ביממה האחרונה אומתו לנגיף 539 בני אדם, שיעור הנבדקים החיוביים עלה  ל-0.72%. מספר החולים במב קשה עלה ל-138 ומספר המונשמים עומד על 91. בסך הכול ישנם 5,286 חולים פעילים בישראל ומאז פרוץ המגפה מתו 8,148 בני אדם.

מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור נחמן אש, התייחס היום למצב התחלואה בישראל ולעלייה במקדם ההדבקה. במהלך הכנס השנתי של האיגוד לרפואת ילדים באקספו תל אביב, אמר: "זה מטריד, אבל עם זה צריך לחיות, עם מקדם ההדבקה סביב 1. אנחנו בערך עם 500 מאומתים ביום. אני לא יכול להגיד שאני שווה נפש עם העלייה הזו (במקדם ההדבקה)".

אש אמר כי ישראל יצאה מהגל הרביעי, למרות העליה בתחלואה: "אם זה יישאר ככה זה בסדר. אם זה יעבור את ה-1 - זה מטריד. אני יכול לומר שלמעשה שיצאנו מהגל הרביעי. אומנם בימים האחרונים יש התמתנות בירידה ויש כחמש מאות ממוצע שבועי של מאומתים ביום. זה לא מעט מאומתים, אחרי הגל השלישי הגענו למספרים יותר נמוכים, אבל יכול להיות שעם התנאים של היום, זה הנמוך ביותר שאליו אפשר להגיע".

הבוקר נודע כי תחילת מבצע חיסוני הילדים צפוי להידחות בשל עיכוב בהגעת החיסונים של פייזר לילדים. המשלוח אמור היה להגיע הערב ומועד ההגעה החדש עוד לא ידוע. "החיסונים יגיעו במהלך השבוע ונוכל להתחיל בשבוע הבא. יש נקודות שאנחנו רוצים לסגור, גם על חיסון מחלימים וגם ההצעה לרווח בין החיסון הראשון לשני. יהיה דיון בצט"מ ביום ראשון, לא בטוח שיש מספיק ביסוס לשנות, אבל צריך לחשוב על זה", אמר אש בנושא.

על ההקלות בכניסת ישראלים ותיירים לישראל, אמש אש: "לא מוותרים על הבדיקה. תמיד אמרנו שאנטיגן ב-24 שעות זה שווה ערך ל-PCR ב-24 שעות. קשה למצוא בדיקות PCR בחו"ל וזה מאוד יקר. אני חושב שזה צעד מושכל, צעד מקל".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן