בן גביר דורש לקיים דיון בכנסת על הצורך בחיסון ילדים

אמש החליטה ועדת המומחים כי יש לחסן את הילדים בישראל נגד נגיף הקורונה, חבר הכנסת איתמר בן גביר הודיע שבכוונתו לקיים דיון דחוף בשאלה מדוע יש לחסן את הילדים | "כמעט אין פגיעה משמעותית בבריאותם"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 11/11/21 13:14 ז בכסלו התשפב

בן גביר דורש לקיים דיון בכנסת על הצורך בחיסון ילדים
בן גביר. , צילום: Olivier Fitousi/Flash90

אחרי שהאישור לחיסון ילדים בישראל נגד נגיף הקורונה התקבל אתמול (ד') כמעט פה אחד, חבר הכנסת איתמר בן גביר בהודעה חריגה, בה הוא יוצא נגד החלטת המומחים. בן גביר דורש לקיים דיון דחוף בכנסת כדי לבחון את ההחלטה.

בן גביר כתב בטוויטר: "בעקבות אישור החיסון לילדים, ביקשתי לקיים דיון דחוף בכנסת שבו נבחן האם יש צורך לחסן ילדים בשעה שהתחלואה מועטה, וכמעט אין פגיעה משמעותית בבריאותם. רק ההורים יכולים לקבל החלטה האם לחסן את ילדיהם".


(החלטה על חיסון ילדים נגד קורונה).

כבר לפני שבועיים הודיעו חברי הכנסת איתמר בן גביר וגדי יברקן כי הם יוזמים דיון בוועדת הבריאות על ההחלטה לחסן ילדים בגילאי 5 עד 11 נגד קורונה. הם מדגישים שצריך לקיים גם דיון בכנסת, וזאת בעקבות פרסום המלצת ארגון הFDA על חיסון ילדים בגילאי 5-11, ולקראת האפשרות המסתמנת של תחילת מבצע חיסונים לילדים אלו בחודש דצמבר הקרוב. 

בהודעה שהוציאו חברי הכנסת נמסר, "במדינת ישראל, פחות מ-1 ל-2500 ילדים מאומתים נזקק לסיוע רפואי, והמידע מראה שגם מתוך המאושפזים שנמצאו חיוביים לקורונה, רבים אושפזו מסיבה שכלל אינה קשורה לקורונה. בנוסף, סקרים סרולוגיים מראים שמספר הילדים שנדבקו (ולא הראו סימני מחלה) הרבה יותר גדול ממה שחשבנו, כך שנראה שהסיכוי למחלה קשה נמוך הרבה יותר".

על פי סקר שפורסם בערוץ 12, פחות ממחצית האוכלוסייה מתכוונים לחסן את ילדיהם. לכן, ביקשו חברי הכנסת בן גביר ויברקן לקיים גם בכנסת דיון מעמיק "כדי לשקול בכובד ראש מתן חיסון לילדים, בשקיפות מלאה", לדבריהם.

בן גביר ציין בעקבות ההחלטה "יש לקיים דיון גם בכנסת, על הצורך בחיסון ילדים מקורונה. על מנת להגיע להחלטה נכונה עבור ילדינו, יש לאזן בין הצורך במניעת הידבקות לבין השמירה על בריאותם הנוכחית והעתידית של ילדינו".