אזולאי נגד שקד: "לא יתכן שמאשרים הקמת ישובים בדואים ויעל שבח מחכה"

אחרי שוועדת השרים לענייני חקיקה דחתה את הצעת החוק להסדרת ההתיישבות הצעירה, חבר הכנסת ינון אזולאי מסיעת ש"ס תוקף את ימינה ומחמיא למתנחלים: "מדובר בתושבים שהם מלח הארץ"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 08/11/21 13:21 ד בכסלו התשפב

אזולאי נגד שקד: "לא יתכן שמאשרים הקמת ישובים בדואים ויעל שבח מחכה"
ינון אזולאי, צילום: יונתן סינדל פלאש 90

בדיון שהתקיים הבוקר (ב') בוועדת כספים התייחס חבר הכנסת ינון אזולאי להחלטת וועדת השרים לענייני חקיקה לדחות בארבעה חודשים את הצעת החוק של חברת הכנסת אורית סטרוק להסדרת ההתיישבות הצעירה. אזולאי תקף את איילת שקד וראש הממשלה נפתלי בנט. 


(ינון אזולאי על יעל שבח).

בפתח דבריו אמר אזולאי: "‏באופן צפוי ועדת השרים לחקיקה דחתה את הצעת החוק להסדרת ההתיישבות הצעירה ביו"ש. זה קורה שבוע לאחר שהממשלה מחליטה לאשר שלושה ישובים בדואים בנגב. לצערי על אף הבטחת הבחירות של ראש הממשלה בנט והשרה שקד להסדיר את ההתיישבות הצעירה דבר לא קרה".

אזולאי החמיא למתנחלים ופרגן ליעל שבח: "מדובר בתושבים שהם מלח הארץ שמשלמים מיסים, שיוצרים ותורמים לחברה הישראלית וחוזרים לבית שאינו מוסדר. אני רוצה להזכיר לשרה שקד שהאלמנה יעל שבח עדיין גרה בחוות גלעד במקום שאינו מוסדר. מן הראוי היה שלפני שדואגים לישובים בנגב יסדירו  את ההתיישבות הצעירה. אני קורא לממשלת ישראל - לעשות את הצעד המתבקש ולהכיר ביישובים אלו אחת ולתמיד ולא להותיר אותם מאחור".

בפורום ההתיישבות הצעירה אמרו אמש על ההחלטה של השרים לדחות את החוק, "אירוע מצער ומקומם ששוב מעורר תמיהה מדוע נבחרי הציבור של המחנה הלאומי בממשלת בנט אינם מסוגלים לממש את ההתחייבות החד משמעיות שנתנו לנו ערב הבחירות-בעוד כל דרישותיו של מנסור עבאס והתנועה האיסלמית מתקבלות עד תום בממשלה הזו". ביום רביעי הקרוב יגיע החוק למליאת הכנסת.