יעל שבח ואורי זכי: איך הגיבו ברשת לטעות של בנט?

לאחר שראש הממשלה תועד טועה בשמו של לוחם מג"ב המאושפז במצב אנוש במהלך שיחה עם אביו, יעל שבח נזכרה בשיחה שלה עם בנט לאחר האסון הפרטי שלה. יו"ר הנהלת מרצ התלונן על המקור להקלטה: "פרסום אצל גורם מאוד בעייתי"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 23/08/21 19:09 טו באלול התשפא

יעל שבח ואורי זכי: איך הגיבו ברשת לטעות של בנט?
צילום: Noam Revkin

ראש הממשלה נפתלי בנט התקשר אתמול לאביו של בראל, לוחם מג"ב שנפצע אנושות בגבול הרצועה מירי אקדח. בנט שתק בשיחה, נשמע כשהוא מגמגם, שואל היכן מאושפז הלוחם ולא ידע את שמו של בראל שמאושפז במצב קשה. השיחה המבישה תועדה ועלתה היום לרשת. לאחר שראש הממשלה נאלץ להגיב על הטעות הקשה ולהתנצל על הבלבול, גם לאנשים אחרים היה מה לומר בנושא. 

יעל שבח העלתה ציוץ לחשבון הטוויטר שלה ובו סיפרה על השיחה שהיא ניהלה עם נפתלי בנט לאחר האסון הפרטי שלה. "אז הקשבתי לשיחה עם בנט. נזכרתי בשיחה שהייתה לי איתו מיד אחרי הרצח. לא בדיוק שיחה. אני דיברתי, שלא לומר צרחתי עליו, והוא ישב שם והקשיב והוריד ראש, ודמע, ולא פצה פה וכשסיימתי לפרוק עליו את כאבי זעמי ואבלי הוא מלמל ניחום קצר, קם והלך להלוויה, ספד את רזיאל וחזר אחרי כל מילה שאמרתי". 

עוד הוסיפה, "אני כואבת עם משפחת חדריה שמואלי. אכן מביש שרה"מ לא זכר פרטים בסיסיים אותם היה צריך לזכור כשדיבר עם אביו של בראל, אני כועסת על תפקוד הממשלה הזו ובפרט על העומד בראשה. עם זאת, יש בשיחה הזו משהו אנושי וכואב וכן, גם אצילי משהו ביכולת להיות בשקט בזמן שיוסי פורק את תסכוליו ובגמגום האותנטי ולא-יודע-כל של בנט. אני מעריכה מאוד את בנט על התכונות האלו. כאדם מכבד, אנושי, מכיל, מקשיב ומאפשר. לא כראש ממשלה". 

גם אורי זכי, יו"ר הנהלת מרצ, התייחס לטעות היום בראיון לערוץ הכנסת. אבל, מה שהפריע לו היה דווקא עניין אחר לגמרי. "הקלטה שהגיעה ל'צל' מכל האנשים בעולם", תקף, "פרסום אצל גורם שהוא לא עיתונאי. ההקלטה לא בושלה אבל הגיעה לגורם מאוד בעייתי, בריון עם נטיות פשיסטיות שבעיני הוא גם עבריין. אני רואה שיש כאן ניצול פוליטי של כאב של בני אדם וזה כואב לי". 

בנט הגיב מאוחר יותר לשיחה הקשה. "הלוחם בראל חדריה שמואלי נפצע קשה בתקרית בגבול עזה, ויחד עם כל עם ישראל אני מתפלל לרפואתו. התקשרתי אתמול ליוסי, אביו של בראל, מתוך דאגה כנה לבריאותו של בראל ועל מנת לחזק את ההורים ברגע כ"כ קשה בחייהם. יוסי הביע בפניי כעס ותסכול טבעיים, ואני מחבק אותו ואת משפחתו. ההחלפה בין שמו של בראל לבין שם אביו קרתה בתום לב, ואני מבקש להתנצל על כך מעומק ליבי".

עוד הוא אמר: "אין מילים לתאר את הכאב והקושי שהמשפחה עוברת ברגעים אלה. חיילי צה"ל ולוחמיו, בוודאי בני משפחותיהם, יקרים לליבי מאז ומתמיד, וכך ימשיכו להיות. זהו קודש הקודשים. אני מבקש לשלוח פעם נוספת חיזוק ותמיכה למשפחה בשעה קשה זו, ומצר על כך שנפגעה. עם ישראל כולו נושא תפילה להחלמתו של בראל".

בבית החולים סורוקה שם מאושפז הלוחם סיפרו הבוקר כי מצבו של מוסיף להיות קשה. ד"ר עמית פרנקל, רופא בכיר במחלקה לטיפול נמרץ כללי בסורוקה: "החייל עבר אתמול סדרת ניתוחים על ידי צוות רב תחומי מהחטיבה הכירורגית. לאחר מכן חזר להמשך טיפול במחלקה לטיפול נמרץ כללי כשהוא מורדם ומונשם. הבוקר, מצבו מוסיף להיות קשה".