יעל שבח, טבעת הנישואים והפלשתיני: "היה פה גם איזה מסר"

הפובליציסטית שמרבה לשתף את עוקביה בסיפורים מהחיים, פרסמה בשבוע שעבר כי טבעת הנישואין שלה אבדה במהלך שחיה בעין מבוע, "אני בוכה ומתאבלת עלייך", כתבה בפייסבוק. הפוסט הפך ויראלי ואחד מעובדי רשות הטבע והגנים, פלשתיני, מצא את הטבעת האבודה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 04/07/21 10:59 כד בתמוז התשפא

יעל שבח, טבעת הנישואים והפלשתיני: "היה פה גם איזה מסר"
יעל שבח קיבלה את הטבעת, צילום: רשות הטבע והגנים

"לא ככה רציתי להיפרד. לא בלי החלטה מראש. לא בלי בחירה. לא ככה רציתי שתיעלמי מחיי. לא בהיסח הדעת לא בלי שאהיה מוכנה לכך. אבל אני אף פעם לא לומדת שזה אף פעם לא קורה כמו שאני בוחרת. זה תמיד ככה. בפתאומיות. בהיסח הדעת בלי הכנה מראש ובלי שאתן לזה את הסכמתי", כך פתחה יעל שבח את הפוסט שפרסמה לעוקביה ביום שישי האחרון, בו חשפה כי טבעת הנישואין האהובה שלה, אבדה לה במהלך ביקור ב"עין מבוע". 

שבח כתבה כי למעט יום כיפור, לא הסירה את הטבעת מאצבעה לעולם. "אני נפרדת ממך היום, שלא על דעתי. טבעת הנישואין היפה שלי. זו שלא משה מקמיצתי השמאלית. אלא יום אחד בשנה בלבד. ביום כיפור. והיום נפלת לי בלי ששמתי לב אי שם, בעת שטיילתי ושחיתי ב"עין מבוע".

"אני בוכה ומתאבלת עלייך. לעולם לא אענוד עוד אף טבעת אחרת. עד שאסכים להיפרד ממך באמת". לסיום היא כתבה: "מסתבר, איך לא, שהאחראי למעשה הוא כנראה לא אחר מרזיאל. כי: "עין מבוע" בגימטריה "רזיאל"". 

עיד נג

עיד נג'ום והטבעתצילום: רשות הטבע והגנים

הפוסט של שבח הפך ויראלי גם בקרב אנשי רשות הטבע והגנים. קובי הלפגוט, מנהל האתר שבו אבדה הטבעת, סיפר: "בעקבות גולשים אכפתיים שהעבירו לנו את הפוסט - ותודה להם על כך! - פקחי השמורה התגייסו למשימה, ולמרות הסיכויים הקלושים, חיפשו בעקשנות בכל פינה באתר. העקשנות השתלמה. במהלך השבת מצא פקח רשות הטבע והגנים, עיד נג׳ום את הטבעת. החלק הקשה היה לחכות שתצא השבת כדי לספר על כך ליעל... היום בבוקר היא מגיעה לשמורה, הפעם בשביל לקבל את הטבעת". 

הלפגוט לא הרפה, הפיץ את הפוסט בקרב העובדים והם פתחו בחיפושים. אתמול דיווח בהתרגשות אחד מהם כי מצא את הטבעת, פלשתיני מיריחו העונה לשם עיד נג'ום: "אמש התקשרתי ליעל ובישרתי לה כי הטבעת נמצאה, שלחתי לה תמונה של הטבעת תוך כדי השיחה איתה ואז שמעתי כן כן זאת הטבעת, זה היה רגע מרגש מאוד וסגירת מעגל לאחר 24 שעות של חיפושים".

היום עדכנה שבח בטוויטר: "עוד מעט נוסעת מחוות גלעד לקבל טבעת נישואין מפלשתיני תושב יריחו". שבח סיפרה בראיון בידיעות אחרונות: "זו טבעת נישואין שאני לא מורידה אף פעם מהיד. לכן זה היה נורא־נורא מוזר שהיא נפלה. התחלתי לחשוב מה עשיתי. איפה הייתי. היה תהליך של חיפוש עד שהבנתי שזה כנראה נפל בתוך המעיין". 

"הבנתי שזה די אבוד כי זה מעיין די עמוק עם סחף, הורדתי ציפיות לאפס. הגעתי הביתה והתחלתי להתאבל עליה. הבנתי שיש פה איזשהו מסר שעובר. התחלתי לחשוב שאולי זה סימן שרזיאל ביקש להיפרד מהטבעת. אני אמנם לא כל כך מקשיבה לו בדברים האלה. אני מחליטה מתי. אבל זו הייתה הרגשה כואבת".

יעל שבח אמרה כי חייב להיות מסר בסיפור המרגש שלה. "עברתי את כל השבת וזה היה מטלטל. במוצאי שבת קיבלתי טלפון מקובי ששלח לי הודעה שהוא רוצה לדבר איתי, שיש לו בשורות טובות.
הסתבר שהוא מחפש אותי מהבוקר. אבל שבת. ברוך השם. אני מאוד מתרגשת ולא מוכנה להרפות מזה שהיה פה איזה מסר. פעם ראשונה שנופלת הטבעת. כל היממה וחצי האחרונות עברתי בתוכי איזה תהליך. והטבעת חזרה אליי. עם פחות סנטימנטים או יותר, תלוי".