על חשבונכם מסיתים נגד צה"ל, ומתוקצבים במאות מיליונים | בתי הספר במזרח ירושלים

ממשלת ישראל השקיעה סכום של 445 מיליון ש״ח בתחום החינוך במזרח ירושלים, אבל בבתי הספר מסיתים נגד חיילי צה"ל | עו״ד דרשן-לייטנר פנתה ליועמ"ש ולשר האוצר: עצור את התקצוב למוסדות שמסיתים לאלימות ולטרור | משרד החינוך: הנושא בבדיקה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 09/11/21 16:19 ה בכסלו התשפב

מסיתים נגד צה"ל, ומתוקצבים במאות מיליונים | בתי הספר במזרח ירושלים
הסתה בספרי הלימוד, צילום: מתוך הדו״ח של MPACT-se

ארגון שורת הדין פנה ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בבקשה לפתוח בחקירה פלילית כנגד מוסדות הלימוד במזרח ירושלים, אשר מתוקצבים על ידי המדינה, למרות שתכני הלימוד שלהם כוללים הסתה לגזענות, אלימות ואף האדרת טרור. איתמר בן גביר: "אפנה לשרים, שטיפת מוח שטנית".

זאת, בהמשך להחלטת פרלמנט האיחוד האירופי בחודש שעבר, במסגרתה נקבע לראשונה באופן רשמי ופומבי כי ספרי הלימוד של מערכת החינוך הפלסטינית כוללים תכנים אנטישמיים המעודדים אלימות כלפי אזרחים, מאדירים פעולות טרור ומחבלים, ומסיתים לדה לגיטימציה נגד מדינת ישראל. כתוצאה מכך, הפרלמנט האירופי אישר השהייה ומשיכה של 20 מיליון יורו מתקציבה של אונר"א.

הסתה בספרי הלימוד

הסתה בספרי הלימוד צילום: מתוך הדו״ח של MPACT-se

מסקירה של ספרי הלימוד עולה כי הילדים נקראים "להגן על המולדת בדם", מחבלים מוצגים כמודלים לחיקוי, ישנן האשמות את "הציונים" בניסיון הצתה מכוון של מסגד אל-אקצה, השלכת פסולת רדיואקטיבית שגורמת למחלות על אדמות פלסטיניות, והאשמת ישראל בגניבת עתיקות. 

בפנייה אשר שוגרה גם לשר האוצר, אביגדור ליברמן, ולשרת החינוך יפעת שאשא-ביטון, צוין כי ממשלת ישראל השקיעה סכום של 445 מיליון ש״ח בתחום החינוך במזרח ירושלים, במסגרת תכנית חומש לצמצום הפערים במזרח העיר.

קרוב למחצית מהתקציב המיועד לנושא החינוך מוקצה למעבר של תלמידים מתוכנית הלימודים הפלסטינית, הכוללת תכנים אלימים ומסיתים, למסגרות שבהן לומדים על פי תוכנית הלימודים הישראלית, המאושרת על ידי משרד החינוך. סקירה של תקציב הפרויקט מעלה כי 69 מיליון שקלים הוקצו ליצירת ״מעטפת ליווי״ ותוכניות ייחודיות למוסדות חינוך המלמדים על פי תכנית הלימודים הישראלית, 54.5 מיליון הוקצו לפיתוח פיזי של מוסדות אלה ו־ 67 מיליון לצורך שכירת מבנים למוסדות חינוך המלמדים על פי התוכנית הישראלית. עם זאת, התוכנית אינה כוללת קיצוצים או הגבלות כלשהן בתקציבי בתי הספר שמסרבים לעבור וללמד על פי תכנית החינוך הישראלית. 

עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר

עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר צילום: שורת הדין

נשיאת ארגון שורת הדין, עו״ד ניצנה דרשן-לייטנר הוסיפה: ״לא יעלה על הדעת שממשלת ישראל מזרימה מאות מיליוני שקלים, ללא שום פיקוח, אל מערכת החינוך במזרח ירושלים אשר מעודדת ומסיתה לגזענות ואלימות נגד חיילי צה״ל והמדינה. רשויות החוק מעלימות עין מן החצר האחורית שיכולה להצמיח את המחבל הבא. אנו דורשים לעצור לאלתר את תקצוב בתי הספר, אשר ממשיכים לפעול על פי שיטת הלימוד הפלסטינית, ואף לפתוח בחקירה פלילית נגדם״.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה למכתב כי הפרטים הועברו אל מנהל מחוז ירושלים ואל היועצת המשפטית, אשר יבדקו את הנושא וישיבוך במישרין. ממשרד האוצר טרם התקבלה תשובה לפנייה, נוסיף ונעקוב אחרי התנהלות המשרדים למול הפרסומים.

בן גביר: "דור חדש של מחבלים"

בתגובה להסתה בבתי הספר  שפורסמה בחדשות כיפה הודיע יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר כי הוא מגיש שאילתה לשרי החינוך והאוצר ומבקש תשובות לשאלות א. איזה פיקוח מתנהל מול בתי הספר במזרח ירושלים ב. מדוע לא עוצרים את ההסתה ג. מדוע לא עוצרים תקציבים לבתי ספר מסיתים. בן גביר הודיע כי ימשיך לעקוב מקרוב אחר הטיפול בבתי הספר שמחנכים לשנאת ישראל וחיילי צה"ל. 

לדברי בן גביר: "ההסתה רשומה על קירות בתי הספר במזרח ירושלים, נגד חיילי ונגד המדינה שלא מפקחת על התוכן הנלמד ומקימה דור חדש של מחבלים טרוריסטים שעוברים שטיפת מוח שטנית, במימון משלמי המיסים וללא פיקוח צמוד".