תיק סנדק ז"ל: היועץ המשפטי לממשלה יכריע בעניין העמדת השוטרים לדין

ההחלטה בדבר העמדת השוטרים לדין בתיק הרג הנער אהוביה סנדק ז"ל יוכרע על ידי אביחי מנדלבליט בפגישה בקרוב. פרקליט המדינה השיב לפניית עו"ד אריאל עטרי המייצג את משפחת סנדק: "ישיבה בעניין בפני היועץ המשפטי לממשלה צפויה במועד קרוב"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 01/11/21 14:27 כו בחשון התשפב

תיק סנדק ז"ל: היועץ המשפטי לממשלה יכריע בעניין העמדת השוטרים לדין
אהוביה סנדק ז"ל, צילום: באדיבות המשפחה

ההחלטה בדבר העמדת השוטרים לדין בתיק הרג הנער אהוביה סנדק ז"ל יוכרע על ידי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בפגישה בקרוב, כך עולה היום (ב') מתשובת לשכת פרקליט המדינה לעו"ד אריאל עטרי המייצג את משפחת סנדק מטעם ארגון חוננו.

במכתב מ‏לשכת פרקליט המדינה נכתב "במענה לפנייתך נשיבך כי עניין זה נמצא כעת בבחינה בפני היועץ המשפטי לממשלה לאחר ‏השלמת בחינת העניין בפני פרקליט המדינה. ישיבה בעניין בפני היועץ המשפטי לממשלה ‏צפויה במועד קרוב, ובהמשך לכך תינתן החלטה בעניין".

 צילום מסך

תשובת הפרקליט מגיעה לאחר פניית עו"ד עטרי לפני מספר ימים, אשר ביקש מטעם משפחת סנדק להגיע להחלטה בתיק ולהעמיד את שוטרי ימ"ר ש"י אשר הביאו למותו של סנדק לדין.

עו"ד עטרי, המייצג את משפחת סנדק, מסר בתגובה: "היום קבלנו מכתב מפרקליט המדינה לפיה הוא בוחר להעביר את תפוח האדמה הלוהט, באופן יוצא מן הכלל ליועץ המשפטי לממשלה. מדובר בהתנהגות חריגה שמצביעה על כך, שכפי שחששנו, התנהלות השוטרים בפרשה אחראית למותו של אהוביה ז"ל. אנו מקווים מאד שהכרעה תתקבל בימים הקרובים כדי שסוף סוף יתאפשר לבחון את חומר החקירה ואת דרך הפעולה וקבלת ההחלטות של המשטרה ומח"ש".

הרכב בו פגעו השוטרים

הרכב בו פגעו השוטרים צילום: דוברות איחוד הצלה

יו"ר הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' אמר היום כי אין מה להתלבט בנושא: "הייתי בזירה בזמן אמת. רכב המשטרה נגח במהלך המרדף ובניגוד לנהלים ברכב שבו נסעו הנערים וגרם לתאונה המחרידה שגרמה למותו של אהוביה סנדק ז"ל. הגיע הזמן לשים סוף לניסיונות הטיוח וההסתרה. מי שחטא שיתן את הדין".

נזכיר כי אהוביה סנדק ז"ל שהיה בן 16 במותו, נהרג במהלך מרדף מטרתי בחודש דצמבר 2020. כתוצאה מהתהפכות הרכב שהתרחשה באזור בנימין, נהרג סנדק ועוד שלושה נערים שנסעו עמו נפצעו.