האם משרד הרווחה יפטר את הפרזנטור שהשווה את ישראל לנאצים?

הראפר הערבי-ישראלי תאמר נפאר, שידוע כמתנגד למדיניות ישראל ותמך ב-BDS, משמש כפרזנטור של משרד הרווחה | ארגון שורת הדין פנה לשר מאיר כהן ואיים בעתירה לבג"ץ: "יש להסיר לאלתר את הקמפיין בכיכובו של הראפר האנטישמי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/10/21 14:06 ל בתשרי התשפב

האם משרד הרווחה יפטר את הפרזנטור שהשווה את ישראל לנאצים?
הראפר תאמר נפאר בקמפיין, , צילום: מתוך קמפיין משרד הרווחה

בחודשים האחרונים השיק משרד הרווחה בראשות השר מאיר כהן, קמפיין חדש למניעת אלימות מינית בקרב החברה הערבית, ובחר בראפר השנוי במחלוקת תאמר נפאר, אשר מגדיר עצמו כ"פלסטיני בעל אזרחות ישראל" כפרזנטור המרכזי שלו.

בעקבות כך, ארגון שורת הדין שיגרו היום מכתב לשר הרווחה, מאיר כהן, בדרישה להסיר לאלתר את השתתפותו של נפאר מן הקמפיין, ואף לפרסם הודעת הודעת הסתייגות והתנצלות פומבית המביעה שאט נפש מהאמן נפאר וממסריו האנטי ישראליים. במכתב צוין כי במידה ויסרבו במשרד הרווחה, יעתור הארגון לבג״ץ, מאחר ועצם העסקתו של אדם אשר הביע תמיכה פומבית בתנועת ה-BDS, מפירה את חוק החרם אשר קובע כי קריאה פומבית להטלת חרם על מדינת ישראל מהווה עוולה אזרחית. 

בארסנל השירים המסיתים של הלהקה בה נפאר חבר, הוא מאשים את ישראל ברצח עם: "הרגת אותי, כמו שהרגת את אבותיי", משווה את ישראל לנאצים: "דמוקרטיה? למה? זה מזכיר לי את הנאצים", מצדיק פעולות טרור פלסטיניות כלגיטימיות: "אנסת את הנשמה הערבית והיא נכנסה להריון, וילדה ילד שנקרא פיגוע טרור", מעודד פעולות טרור במדינה נגד יהודים: "לא, הדם שלי לא זול ואני אגן על עצמי גם אם תקרא לי מחבל", ועוד דוגמאות רבות.

נשיאת ארגון שורת הדין, עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר אמרה כי, "חוק החרם אוסר מתן הטבות ממשלתיות לאדם שקורא בפומבי להחרמת מדינת ישראל. כיצד ייתכן שאותו 'אמן' מכפיש בצורה מבזה את חיילי צה"ל, משווה אותנו לנאצים ובה בעת מקבל שכר מממשלת ישראל. אין ספק שניתן למצוא בחברה הערבית-ישראלית אמנים שאינם מקדמים מסרים של תמיכה ב-BDS, גזענות ועידוד טרור. זוהי יריקה בפרצופו של הציבור הישראלי בכלל, והערבי בפרט. על שר הרווחה מאיר כהן להסיר לאלתר את השתתפותו בקמפיין".

עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר

עו"ד ניצנה דרשן-לייטנרצילום: שורת הדין