עושים סדר אגרת גודש בתל אביב ורפורמת הכשרות: כל הפרטים על חוק ההסדרים

מליאת הכנסת אישרה את סדרת תיקוני החקיקה המציעים את מערך השינויים שהממשלה שואפת לקדם, בין היתר: העלאת גיל הפרישה לנשים ורפורמת הייבוא. בתנועת נאמני תורה ועבודה בירכו על רפורמת הכשרות, שתיכנס לתוקף בעוד שנה

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 04/11/21 15:06 כט בחשון התשפב

אגרת גודש בתל אביב ורפורמת הכשרות: כל הפרטים על חוק ההסדרים
בנט בכנסת, היום, צילום: Yonatan Sindel/Flash90      Tags Knesset state budget vote budget vote       QUICK RENDITIONS INFO File Size: 7878 Kb Dimensions: 7547 x 5034 px Resolution: 94 ppi Size: 203.93 cm x 136.03 cm Preview

מליאת הכנסת אישרה היום (ה') בקריאה שלישית בקריאה שלישית את הצעת חוק התכנית הכלכלית, חוק ההסדרים, כאשר בהצעה שמיית תמכו בהצעה 61 חברי כנסת, מול 57 מתנגדים. החוק, השלישי במספר מתוך חמש ההצעות שהן חלק מחוק תקציב המדינה, מציע מערך שינויים במדינה. 

העלאת גיל הפרישה לנשים: 
גיל הפרישה לנשים יועלה מגיל 62 לגיל 65, על פני 11 שנים. כמו כן נקבעו בחוק צעדים שונים לצורך מניעת פגיעה בנשים על רקע העלאת גיל הפרישה, ובהם: הכפלת התוספת למענק העבודה, הארכת דמי האבטלה, מענק מעבר להעלאת גיל הפרישה בסכום של עד 4,000 שקלים לנשים שאינן עובדות ואינן בחל"ת מיוזמתן, הגדלת הדיסריגארד לנשים שמעל גיל פרישה לסכום של 7,750 שקלים, סיוע למקבלות הבטחת הכנסה  בגובה של 700 שקלים לחודש, והקצאה של 82.5 מיליון שקלים למימון הכשרות מקצועיות לנשים בגילאים 50 עד 67.

אגרת גודש: 
החוק קובע אגרה שתשולם בעת כניסה ל-3 טבעות בגוש דן שבמרכזן אזורי התעסוקה בעיר תל אביב, כאשר הטבעות מכילות את הכבישים הראשיים המובילים לערים באזור: חציית הטבעת החיצונית לכיוון מרכז הגודש בשעות 6:30 עד 10:00 בבוקר תעלה 5 שקלים וחציית הטבעות האמצעית והפנימית תעלה 10 שקלים בשעות אלה. בשעות אחר הצהריים - 15:00 עד 19:00 בערב, בחציית הטבעות ממוקד הגודש לכיוון הטבעת החיצונית, יעמוד התעריף על מחצית מהסכומים הנ"ל, והתקרה היומית תהייה 37.5 שקלים. התחבורה הציבורית, מוניות השירות, רכבים עם תג נכה ורכבי ביטחון יהיו פטורים מתשלום. החוק צפוי להיכנס לתוקף בשנת 2025.

הרפורמה בייבוא:
חוק זה נועד להקל ברגולציה על ייבוא מוצרי צריכה לישראל, ובין היתר יאפשר מסלול יבוא על בסיס עמידה בדרישות האיחוד האירופי. עוד נקבע להתאים גם את הרגולציה של נצילות אנרגטית של מוצרי חשמל לתקינה האירופית. הרפורמה צפויה להתחיל להיכנס לתוקף בעוד כחצי שנה.  כמו כן החוק יאפשר יבוא במסלול מקל וייבוא מקביל של 15 סוגי תמרוקים שונים, וכן  לאפשר מסלול אירופי לייבוא מזון רגיש על בסיס הצהרה בלבד, שיחליף את מסלול האישור הארוך הקיים היום בשירות המזון במשרד הבריאות. החיסכון הכולל לצרכנים צפוי לעמוד על כ-6 מיליארד שקלים בשנה. 

רפורמת הכשרות:
החוק קובע כי שוק הכשרות ייפתח לתחרות מלאה בעוד כשנה בחודש ינואר 2023, כך שגופים פרטיים יוכלו להעניק כשרות. הגופים יקבלו אישור מממונה על הכשרות ברבנות הראשית, ויוכלו לפעול לפי בחירתם על פי סטנדרט כשרות (תקן) שתקבע מועצת הרבנות הראשית או על פי סטנדרט שיקבעו שלושה רבנים. המועצות הדתיות יוכלו בעוד חודשיים, בינואר 2022, לתת כשרות בכל מקום בארץ ולא רק בערים אליהם שייכים. מחיר תעודות הכשרות לעסקים לא יהיה אחיד וייקבע על ידי כל תאגיד כשרות ומועצה דתית. מתן כשרות למוצרי ייבוא יתאפשר לכל הגופים הנ"ל פרט למועצות הדתיות. משגיחי כשרות יחויבו בהסמכה של הרבנות הראשית.

בתנועת נאמני תורה ועבודה בירכו על אישור רפורמת הכשרות. "אחרי למעלה מעשור בו הובילה התנועה מהלכים לשיפור מערך הכשרות, אנו מברכים על אישור הרפורמה בכשרות. הצעת החוק, לה היינו שותפים, צפויה לייצר תחרות, שתביא לביזור הכוח, להתייעלות, לשקיפות, ובסופו של יום לכשרות טובה יותר עבור אזרחי ישראל כעת, משאושרה התוכנית, אנו קוראים לשר הדתות לפעול במהרה על מנת להתקין את התקנות, למנות את הממונה האחראי על התאגידים, לקבוע את תו התקן לכשרות, ולעשות את כל יתר הצעדים הנדרשים, על מנת שהרפורמה תיושם במלואה בינואר 2023". 


 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן