"קורה שמתבלבלים": נתניהו ניצל את הטעות כדי לעקוץ את בנט

ראש האופוזיציה הביך את עצמו פעמיים עם הצבעה שגויה לטובת התקציב שהקואליציה מנסה להעביר. הוא מיהר לנצל את הטעות לטובה עקיצה פוליטית: "תשאלו את כל מי שהצביע לבנט"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 04/11/21 12:53 כט בחשון התשפב

"קורה שמתבלבלים": נתניהו ניצל את הטעות כדי לעקוץ את בנט
נתניהו, צילום: צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ/דני שם טוב

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו לא חשוד ברגשות אהדה כלפי ממשלת ישראל ה-36, שהוקמה על ידי שותפיו לשעבר, השרים שעבדו תחתיו נפתלי בנט ויאיר לפיד. הכנות רבות נערכו בקרב הקואליציה כדי למנוע מצב של בלבול בהצבעות, תוהו ובוהו שעלול להחמיר עקב השעות הארוכות של הדיונים שנמשכו אל תוך הלילה. בקואליציה התכוננו, אך נראה שבאופוזיציה ההכנות והתיאומים לא היו מספיק טובים, כאשר ראש הממשלה לשעבר הצביע בטעות בעד התקציב, ואפילו פעמיים. 

בהצעת חוק ההתייעלות הכלכלית שעברה מוקדם יותר במהלך הלילה והייתה ההצעה השנייה מתוך החמש שעמדו להצבעה, הכריז יושב ראש הכנסת מיקי לוי על התוצאות, וכך התגלה כי 62 חברים תמכו בהצעה מול 58 מתנגדים, מספר לא תואם את חברי הקואליציה. חבר הכנסת שהתבלבל ונתן את קולו לתקציב שיבסס את הממשלה אליה הוא מתנגד הוא לא אחר מאשר בנימין נתניהו. 

אלא, שהטעות המביכה התרחשה שוב הבוקר (ה'), כאשר נתניהו בפעם השנייה הצביע בעד אחד מסעיפי התקציב, ובניגוד לעמדת האופוזיציה. יו"ר תנועת הליכוד מיהר לנצל את הרגע המביך, ולמנף אותו לעקיצה פוליטית שנונה למדי, כאשר סנט ביריבו בנט. "קורה שמתבלבלים בהצבעה", הוא כתב בציוץ שהעלה לחשבון הטוויטר שלו, "תשאלו את כל מי שהצביע לבנט". חבר הכנסת מטעם ימינה, אביר קארה, שבעצמו הסתבך בעבר בחשד להצבעה כפולה לו, הגיב לו וכתב: "יש יותר אנשים שהתבלבלו כשהצביעו לך". 

 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן