מתכננים בינג'? "חוק נטפליקס" פוצל מחוק ההסדרים

כעשרה ימים לפני ההצבעה על חוק ההסדרים: הוצאה מהחוק הרפורמה על שירותים דיגיטליים המכונה "חוק נטפליקס", במסגרתה יוטל מע"מ בשיעור של 17% על שירות דיגיטלי

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/10/21 13:11 יט בחשון התשפב

מתכננים בינג'? "חוק נטפליקס" פוצל מחוק ההסדרים
נטפליקס, צילום: shutterstock

שלוש שנים חיכינו לאישור התקציב, ונראה שהיום הזה קרוב מתמיד. התאריך האחרון לאישורו הוא ה-14 בנובמבר, בעוד כשלושה שבועות, ובקואליציה כבר נכנסים למתח. במסגרת התקציב יעבור גם חוק ההסדרים הכולל בתוכו רפורמות שונות, המעוררות התנגדויות באופוזיציה ובקואליציה.

בעוד עשרה ימים מתוכנן לעלות חוק ההסדרים כלשונו, אך אתמול (א') ועדת הכספים בראשות חבר הכנסת אלכס קושניר אישרה את פיצול העברת חובות לתשלום מס ערך מוסף בייבוא שירותים דיגיטליים, המכונה "חוק נטפליקס", מהחוק. במסגרת החוק יוטל מס בגובה של 17% על שירותים דיגיטליים, וכך לכאורה עלול להתייקר השירות לצרכן. בינתיים, נדחתה הגזירה.

לעניין מע"מ בייבוא שירותים דיגיטליים, ציין יו"ר הוועדה קושניר כי, "תוך כדי דיון עלה שיש כאן חוק מורכב והיה רצון של הוועדה להוסיף לחוק גביית מע"מ במקור - ברכישות מעל 75 דולר, מיסוי יבוא טובין לישראל. לכן גם כאן אני מציע לוועדה לפצל את החוק הזה מחוק ההסדרים. נחזור אל החוק בהמשך. אני מזכיר שמיסוי דיגיטלי נהוג בכל העולם ואנחנו חייבים להתעדכן. מדובר במס אמת, ובנוסף יש פה חברות ישראליות שמתחרות בעולם הזה, גם מכאן החשיבות בחוק הזה".

לאחרונה עלתה נטפליקס לכותרות בישראל לאחר שהשיקה לפני כשבועיים קטגוריה חדשה בשם "סיפורים פלשתינים" עם 32 סרטים מלאים בתכנים קשים נגד חיילי צה"ל ומדינת ישראל ללא אזכור של הטרור הפלשתיני. בנוסף לפני כמה ימים הזהיר המטה הלאומי 105 מפני חשיפה לתכנים שונים בנטפליקס הגוררים תופעות מסוכנות.