המשטרה חוקרת פרשת גל אוחובסקי: תגובת מרב מיכאלי הובילה לסערה

שרת התחבורה הגיבה בצורה רפה לתחקיר שזעזע את קהילת הלהט"ב, לפיו נשיא ארגון איגי תקף מינית בצורה קשה צעירים מהקהילה הגאה מספר פעמים: "טוב עשה גל אוחובסקי שהתפטר והתנצל על המעשים המגונים והאסורים לכאורה שיוחסו לו"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 02/11/21 12:27 כז בחשון התשפב

פרשת גל אוחובסקי: תגובת מרב מיכאלי הובילה לסערה
גל אוחובסקי, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

תחקיר כאן 11 שפורסם אמש כבר מפעיל גורמים במשטרה. על פי התחקיר המטלטל, נשיא ארגון איגי המייצג בני נוער מהקהילה הגאה תקף מינית צעירים מהקהילה באלימות חריגה, זאת על אף ההפצרות שיחדול ממעשיו. היום (ג') בכיר במשטרה מודיע כי נפתחה חקירה נגד אוחובסקי.

אמש עם פרסום התחקיר שקושר את אוחובסקי להטרדות מיניות הודיע אוחובסקי כי הוא פורש מתפקידו כיו"ר הארגון. בתחקיר נשמע אחד המתלוננים מספר: "יותר מחמש פעמים הוא ניסה להפוך אותי בכוח, אמרתי לו די, בוא נפסיק עם זה. באופן מפתיע ומזעזע הוא נתן לי כאפה בפנים. זה שיתק אותי". צעיר נוסף סיפר: אוחובסקי כפה את עצמו עלי למרות התנגדותי".

הבוקר התפרסם באתר 'וואלה' כי המשטרה פתחה בחקירה נגד אוחובסקי, "במקביל לבחינת ואיסוף החומרים בעניינו של אוחובסקי, אנו קוראים לכל מי שנפגע לכאורה ממעשיו להגיע לתחנת המשטרה, להגיש תלונה". בנוסף, המשטרה פנתה לאיש קשר מטעמם של המתלוננים שהופיעו בתחקיר וביקשה שיגיעו לתחנת המשטרה להגיש תלונה ולמסור גרסה. חקירה של פגיעה מינית בקהילת הלהט"ב תעשה ברגישות ובמקצועיות המירבית", סיפר בכיר במשטרה לוואלה.

שר הבריאות ניצן הורביץ הגיב לסערה באיחור וכתב היום: "הצטערתי מאוד לשמוע על התלונות נגד גל אוחובסקי ואני מבקשת לחזק את ידי המתלוננים. עלינו לנהוג באפס סובלנות לפגיעות מיניות. זה נכון בכל מקום, וזה נכון גם בתוך הקהילה הגאה. ההחלטה של אוחובסקי להתנצל ולהתפטר מ"איגי" היא הדבר הנכון והראוי. יש למצות את בירור הטענות ולהבטיח תמיכה לנפגעים".

שרת התחבורה מרב מיכאלי הגיבה לטענות הקשות וכתבה: "טוב עשה גל אוחובסקי שהתפטר והתנצל על המעשים המגונים והאסורים לכאורה שיוחסו לו בתחקיר כאן הערב. כמי שפועלת נגד פגיעה מינית, מקומם שעדויות קשות על מעשים שבמשך שנים אנחנו נאבקות בהם, מיוחסות לו. מזכירה לנפגעים - יש למי לפנות. קו הסיוע לגברים 1203".

אוחובסקי מסר לכלי התקשורת אחרי פרסום התחקיר: "לגבי המקרה הראשון: עד רגע הפניה מכם לא ידע גל דבר על תחושותיו של חבר הקהילה. מתוך הבנה ורגישות גל מבקש להתנצל מעומק ליבו בפני האדם על התחושה הרעה שנגרמה לו".


(גל אוחובסקי מבקר בכנסת).

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן