גל אוחובסקי "המגזר החרדי מתנשא על החילונים ורואה בשלטון צורר שמתנכל אליו"

סערת אוחובסקי לא שוכחת. לאחר האמירה שיש לפתוח במלחמה כנגד החרדים, בסדרת ציוצים וראיונות רדיו טוען איש הקולנוע כי המגזר החרדי מתנהל כאוטונומיה בה הרב הוא מעל החוק, וכי המגזר זקוק לניעור גדול

חדשות כיפה מערכת חדשות כיפה 07/02/21 17:29 כה בשבט התשפא

גל אוחובסקי "המגזר החרדי מתנשא על החילונים ורואה בשלטון צורר שמתנכל אליו"
גל אוחובסקי, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

גל אוחובסקי, עיתונאי ואיש קולנוע, השתתף ביום שישי האחרון בתכנית "שי בשידור" עם שי שטרן בערוץ 13, בפאנל שעסק  בהפרות תקנות הקורונה במגזר החרדי. במהלך התכנית התבטא אוחובסקי בחריפות כנגד הציבור החרדי וטען כי האדם החרדי חי ללא אינפורמציה, ללא גוגל או אינטרנט. לכן, "בסוף צריך לפרק את זה, וצריך לעשות שם מלחמה, צריך לעשות נגדם מלחמה" המנחה, שי שטרן, ניסה לרכך את דבריו, אך אוחובסקי דווקא חיזק את דבריו "מלחמה אזרחית, כן שיבינו, צריך שם ניעור, הם כמו כת"

דבריו של אוחובסקי כאמור לא נותרו ללא מענה והסרטון הועלה לרשת ע"י צייצנים חרדים שמחו על ההסתה החמורה העולה מדבריו של אוחובסקי.  פרסום הסרטון הביא לתסיסה בקרב החרדים ברשת שמנגד פתחו במבול סמסים ושיחות לסלולרי של אוחבסקי. 

ההודעות שקיבל אוחובסקי

ההודעות שקיבל אוחובסקיצילום: צילומסך טוויטר

אמש פרסם אוחובסקי בחשבון הטוויטר שלו כי בתגובה לדבריו, גורמים אנונימיים הפיצו את מס הטלפון שלו כ"מארזים לפורים חינם" וגרמו להצפת הסלולרי שלו באלפי הודעות ושיחות בעלות אופי מיני ומעליב. "בשעות האחרונות מגיעות לטלפון שלי מאות תגובות על הקטע אצל שי שטרן. חלק עצום מהתגובות מלא בקללות. וכמובן התייחסויות לכך שאני הומו ולהט״ב, סוטה ועלוב." והוסיף כי החרדים הם אלו שגורמים לציבור הכללי להתרחק מהם "אז קודם כל שאלה: זאת היהדות שלכם? קללות? איומים? ראיתם את הסקרים שרוב הציבור החילוני מתפלל לממשלה בלי חרדים? תחשבו מאיפה זה מסתבר שאהבת חינם זה רק בינכם"

בהמשך הזכיר אוחובסקי את כתבתו של יאיר שרקי והתייחס ליחס המתנשא לדבריו של הציבור החרדי כלפי הציבור הכללי "דברו תלמידי החכמים בהתנשאות על הציבור הכללי. על העגלה הריקה. אני מייצג עמדה שטוענת שנמאס לנו. שאין חלוקה צודקת בנטל. ושרוב הציבור החרדי שבוי בידי רבנים מבוגרים ומנותקים ופוליטיקאים מושחתים ושהציבור החרדי צריך להתעורר, ולהבין איך להתערות אחרת בחיי המדינה של כולנו. אינני שונא אף אדם, אינני שונא חרדים." בהמשך ניסה אוחובסקי לרכך את דבריו אך חידד את המסר "אני מבין שהמילה מלחמה מעט מבהילה. אבל צריך ניעור גדול. אם יש מישהו ששונא כאן, זה הרבנים שמקללים בוקר וערב את קהילת הלהט״ב. אבל זה לא הענין. אני חושב שמשבר הקורונה יצר שבר"

https://twitter.com/UchovskyGal/status/1358146466431270912 

בסדרת ראיונות שנעשו עמו הבוקר, אוחובסקי לא חזר בו מהאמירות הקשות כנגד הציבור החרדי אלא בחר להסביר, כי מדובר במגזר שמתנהל בצורה אוטונומית, בה אין משמעות לחוק, והרב הוא מעל לחוק. כמו כן הוסיף כי החרדים מתייחסים לשלטון בישראל כאילו מדובר בצורר שמתנכל אליהם וכל רצונם הוא להחזיר אנשים בתשובה, מתוך התנשאות על אורח החיים החילוני. לשאלת כתב "כאן מורשת", דב אייכלר, האם יהיה מוכן לנהל דו שיח ודיאלוג עם החרדים בנושא ענה אוחובסקי כי אין לו בעיה להתחיל בצו פיוס אך זה כולל קודם הכרה של החרדים באורח החיים החילוני.