מפקד כלא מגידו אירח אנשי עסקים מהרשות ויפרוש מתפקידו

סברי שחאדה ערך את חתונת בנו בביתו שבירכא ואירח אנשי עסקים מהרשות הפלשתינית. כמו כן, אנשי צוות מהכלא, ביניהם גם הרב ששימש משגיח כשרות, הועסקו באירוע. לאחר החשיפה הודיע על פרישה

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/10/21 14:26 כב בחשון התשפב

מפקד כלא מגידו אירח אנשי עסקים מהרשות ויפרוש מתפקידו
שב"ס, ארכיון, צילום: David Cohen/Flash90

מצב האסירים הביטחוניים בישראל עלה לכותרות לפני חודשיים עם הבריחה הגדולה מכלא גלבוע, שחשפה התנהלות מעוררת תהייה של הכלא, כאשר החפירה נמשכה תשעה חודשים מבלי שהתגלתה. גם בכלא מגידו בעמק יזרעאל עולות שאלות באשר להתנהלות הצוות, עם הדיווח כי המפקד, תת-גונדר סברי שחאדה, אירח בביתו אנשי עסקים מהרשות הפלשתינית, כך על פי דיווח של וואלה. 

עוד עולה מהדיווח, כי שחאדה ערך את חתונת בנו בביתו שבירכא והזמין את אותם אנשי עסקים מהרשות, לכאורה בניגוד לנהלים ובלי שדיווח על כך למערכת הביטחון. כמו כן, מתברר כי הטבח ואנשי הסגל של הכלא הועסקו באירוע. רב הכלא למשל, שימש בתור משגיח כשרות ואנשי צוות נוספים. 

משירות בתי הסוהר נמסר בתגובה לפניית וואלה כי הנושא נמצא בבדיקה, ובמידה ויתברר כי אכן הייתה חריגה מהנהלים היא אכן תטופל. לאחר מכן, הודיע שחאדה לנציבת שב"ס רב גונדר קטי פרי ולמפקד המחוז הצפונה על החלטתו לפרוש מהתפקיד. 

גונדר קטי פרי

גונדר קטי פרי צילום: דוברות שב"ס

כלא מגידו שימש בעבר כמתקן כליאה צבאי, ולאחר פרוץ האינתיפאדה הראשונה עבר לשמש כלא עבור אסירים ביטחוניים. בעבר, בשנת 1989, בעקבות ביטול ביקורי משפחות, פרץ בכלא מרד רחב היקף, חיילי המשטרה הצבאית פתחו באש והרגו אחד מהאסירים. בעקבות ניסיונות בריחה רבים, כולל חפירת מנהרות, יצרו רשויות האכיפה חפיר עמוק ממולא בטון סביב חומת הכלא.