מחדל הבריחה לאחר חילופי אש בג'נין: נתפסו שני המחבלים האחרונים שברחו מכלא גלבוע | צפו

לאחר כשבועיים של מצוד, פעלו לוחמי הימ"מ של משמר הגבול יחד עם כוחות מיוחדים של שב"כ וצה"ל בג'נין ללכידת שני המחבלים הנמלטים איהם קממג'י ומונאדל יעקוב אינפיעאת | השניים נעצרו כשהם בחיים ללא התנגדות והועברו לחקירה של שירות הביטחון הכללי | בנט ברך: "אפשר לתקן"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 19/09/21 02:10 יג בתשרי התשפב

לאחר חילופי אש בג'נין: נתפסו שני המחבלים האחרונים שברחו מכלא גלבוע | צפו
מעצר המחבלים בג'נין, צילום: דובר צה"ל

לקראת השעה 01:30 הלילה (בין שבת לראשון), החלו להגיע דיווחים ערביים על חילופי אש בין מחבלים ובין כוחות צה"ל שנכנסו לחלקה המזרחי של העיר ג'נין בכוחות גדולים. מספר מחבלים נפצעו, כך על פי הדיווחים הערביים. לאחר כשעה מהדיווח הראשוני, נתפסו שני המחבלים האחרונים שברחו מכלא גלבוע בערב ראש השנה. 


(תיעוד המעצר בג'נין).

במסגרת פעילות משותפת של שב"כ, הימ"מ וצה"ל, נעצרו השניים, איהם כמאמגי ומנאדל איניפיעאת בחלקה המזרחי של העיר ג'נין. המעצר בוצע בזכות מודיעין מדוייק שהתקבל משב"כ והצביע על המבנה בהם הסתתרו השניים. מנאדל ואיהם ו-2 סייעניהם הועברו לחקירת שב"כ.

ראש הממשלה נפתלי בנט ברך הבוקר את כוחות הביטחון על תפיסת המחבלים, "תם ונשלם. כל ששת המחבלים נתפסו ויחזרו לכלא, במבצע מרשים, מתוחכם ומהיר של השב"כ, המשטרה וצה"ל". אמר בנט והוסיף: "אני רוצה להודות לכוחות הביטחון שפעלו, לילות כימים, גם בשבת ובחג, כדי להביא את האירוע לידי סיום. את מה שהתקלקל - אפשר לתקן".

בדובר צה"ל סיפרו לפנות בוקר על מבצע המעצר, "במהלך הלילה, נכנסו כוחות צה"ל, ימ״מ, שב״כ וסיירת 'חרוב' למרחב העיר ג'נין, ביצעו פעולות בידוד וכיתור שכללו ירי סביב המבנה בו הסתתרו המחבלים הנמלטים שיצאו כשהם אינם חמושים וללא התנגדות", מסר דובר צה"ל.

עוד סיפרו בצה"ל על המעצר כי: "יחד עם המחבלים נעצרו שני סייענים. כלל העצורים הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון. בעת יציאת הכוחות מהעיר התפתחו הפרות סדר במספר מוקדים במהלכן מפרי הסדר יידו אבנים והשליכו מטענים לעבר הכוחות וכן חמושים ירו במרחב".


(סגן מפקד חטיבת 'מנשה', סגן-אלוף אלון חנוני, מספר על התפיסה).

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ קובי שבתאי, התייחס הלילה לתפיסתם בג'נין של שני המחבלים: "כשבועיים לאחר הבריחה מהכלא, וכשבוע לאחר שהצלחנו לשים את היד על ארבבה מחבלים בשטח ישראל, הצליחו הלילה לוחמי הימ"מ במבצע משותף יחד עם השב"כ וצה"ל לאתר את שני המחבלים הנותרים בבית בג'נין ולעצור אותם". 

"מאז שנמלטו פעלה משטרת ישראל, בהובלת מחוז הצפון של המשטרה, בתגבור כוחות רבים, יחד עם שאר ארגוני הביטחון, בפריסה רחבה של אלפי שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים, תוך מצוד מודיעיני, חקירתי ומבצעי והודות לשיתוף הפעולה יוצא הדופן בין כל הארגונים, משטרה, שב"כ וצה"ל הצלחנו יחד לסגור מעגל". 

לסיום אמר המפכ"ל: "ככל שהזמן חלף ידענו שמקום הימצאותם הוא בג'נין. נערכנו במשך מספר ימים לפעילות המורכבת, והלילה לאחר שהתקבל המידע לו חיכינו, ניתן האות לפעילות הכוחות כשבחזית לוחמי הימ"מ. מערכת הביטחון כולה ואנו, שוטרי ולוחמי משטרת ישראל המשטרה נמשיך לפעול באופן נחוש והתקפי למען ביטחון אזרחי ישראל".

נזכיר כי לפני שמונה ימים נתפסו ארבעת המחבלים הראשונים. זמן קצר לאחר כניסת השבת שעברה נמסר כי שוטרי מחוז צפון לכדו שניים מהאסירים הנמלטים בהר הקפיצה בעיר נצרת - יעקב קאדרי מחמוד ומחמוד עראדה עבדאללה. השניים נלכדו לאחר שכוחות משטרה עלו על עקבותיהם ופתחו במצוד אחריהם בליווי מסוק. כמה דקות לאחר מכן, נמסר כי עוד שניים מהאסירים הנמלטים נלכדו בכפר אום אל גאנם כשהם מסתתרים בחניון משאיות.