החפירות נמשכו 9 חודשים | פרטים חדשים על הבריחה מכלא גלבוע

המחבלים שנתפסו על ידי כוחות הביטחון סיפרו לעורכי דינם על תוכנית הבריחה וכיצד עקבו אחר דיווחי החדשות בזמן שהסתתרו. על פי הדיווח, 6 האסירים הביטחוניים לא שתו מים במשך כל המרדף

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 15/09/21 10:20 ט בתשרי התשפב

החפירות נמשכו 9 חודשים | פרטים חדשים על הבריחה מכלא גלבוע
המנהרה ממנו נמלטו המחבלים , צילום: Flash90

למעלה משבוע חלף מאז נמלטו 6 האסירים הביטחוניים מכלא גלבוע, מאז כבר 4 מהם נתפסו בידי כוחות הביטחון והמצוד אחר השניים הנותרים נמשך, כאשר על פי הערכה אחד מהם מסתתר באזור ג'נין. היום (ד'), מתגלים פרטים נוספים על מחדל הבריחה. 

כפי שפורסם בחדשות 13, סוכנות הידיעות הפלשתינית "מען" מדווחת כי לדברי שניים מהאסירים שנמלטו, מוחמד ומחמוד עארדה, החפירות בכלא נמשכו תשעה חודשים. "התחלנו את החפירות בדצמבר 2020 והן נמשכו עד החודש", נאמר, "היה לנו בזמן הבריחה רדיו קטן ממנו עקבנו אחרי מה שקורה בחוץ". את הדברים העבירו באמצעות עורכי דינם, חאלד מחאג'נה ורסלאן מחאג'נה.

לאחר שיצאו מכלא הם הגיעו ביחד למסגד בכפר נאעורה ומשם התפצלו לזוגות. "ניסינו ככל האפשר שלא להיכנס לכפרים פלסטינים בתוך גבולות 48 כדי שלא לעורר חשד". סיפר מחמוד עבדאללה עארדה, שנתפס ראשון יחד עם יעקוב קדרי בנצרת. "נעצרנו במקרה ואיש מנצרת לא הלשין עלינו. עבר סיור משטרתי וכשהוא הבחין בנו הוא עצר אותנו".

צילום: דוברות המשטרה

על פי עורכי הדין, המחבלים לא הצליחו להשיג אוכל או שתייה במהלך ימי המרדף, ועקב הצום הממושך היו תשושים. על לכידתו של מוחמד עארדה, שנתפס יחד עם זכריא זביידי סיפרו: "לאחר שכמעט הסתיימו החיפושים במקום בו הסתתרו, הם התגלו במקרה לאחר שאחד מהמחפשים הושיט יד ותפס את מוחמד".

בתוך כך, נמשכים החיפושים אחר שני המחבלים שטרם נתפסו. בסריקות משתתפים מאות שוטרים, לוחמי משמר הגבול ואנשי כוחות הביטחון. משטרת ישראל הודיעה על כוננות מוגברת  בערים וביישובים באזור העמקים, לקראת יום הכיפורים. בכניסות ליישובים הערבים ובכבישים הראשיים בעמק יזרעאל הוצבו מחסומים.