המצוד תם מבצע של 15 דקות: ההונאה שהובילה ללכידת המחבלים

במאמץ משותף של כוחות הביטחון נעצרו הלילה המחבלים הנותרים שנמלטו מכלא גלבוע. באמצעות תרגיל הונאה מתוחכם, הצליחו בצה"ל להערים על האסירים הביטחוניים ולהשלים את הלכידה ללא נפגעים

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 19/09/21 10:02 יג בתשרי התשפב

מבצע של 15 דקות: ההונאה שהובילה ללכידת המחבלים
דובר צה"ל, צילום: לכידת המחבלים

פחות משתיים עשרה שעות חלפו מאז לכידת אחרון האסירים הביטחוניים שנמלטו מכלא גלבוע בערב ראש השנה, ופרטים נוספים מתגלים על האירוע בג'נין שכלל פעילות משותפת של שב"כ, ימ"מ וצה"ל. 

הבוקר (א') עולה כי שני המחבלים, איהם כמאמגי ומנאדל איניפיעאת, נלכדו בזכות מודיעין מדויק שהתקבל מהשב"כ, מידע שהצביע על המבנה בו הסתתרו השניים. באירוע נלכדו גם שני סייענים שהועברו לחקירת כוחות הביטחון. 

מפקד אוגדת איו"ש, תת-אלוף יניב אללוף, ניהל את המבצע, שהתחיל בתרגיל הונאה. סביבות השעה 01:00 בלילה נכנסו כוחות גדולים וגלויים נכנסו למחנה הפליטים שבמזרח ג'נין, זאת כדי להעביר את מוקד תשומת הלב אליהם ולא אל המצוד המתהדק שהתקיים בסתר.  

במקביל לכניסת כוחות צה"ל, כוח של הימ"מ ושב"כ פשט בחשאי על המבנה בו הסתתרו המחבלים עם הסייענים. הלוחמים כיתרו את המבנה וכרזו למחבלים לצאת ולהסגיר את עצמם, בסיוע חיפוי של לוחמי סיירת חרוב. בתוך דקות מעטות השניים, אשר היו לא חמושים, יצאו החוצה עם ידיים למעלה וללא שהביעו התנגדות למעצר. לאחר אימות זהותם, הועברו לחקירת שב"כ. כל המבצע כולו, מרגע הכניסה לכפר, ארך 15 דקות. 

השניים שנתפסו הלילה הם איהם קממג', בן 35 בהכפר דאן, אשר נעצר ב-2006 ומרצה שני מאסרי עולם על מעורבותו בפיגוע שבו נחטף ונרצח אליהו אשרי ברמאללה. מונאדל אינפיעאת, בן 26,  נאסר בגין השלכת בקבוק תבערה ושוחרר בחלק השני של עסקת שליט, לפני שנתיים נעצר אינפיעאת שוב בגין השתתפות בפעילות טרור. 

(תיעוד המעצר בג'נין) 

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ קובי שבתאי, התייחס הלילה לתפיסתם בג'נין של שני המחבלים: "כשבועיים לאחר הבריחה מהכלא, וכשבוע לאחר שהצלחנו לשים את היד על ארבעה מחבלים בשטח ישראל, הצליחו הלילה לוחמי הימ"מ במבצע משותף יחד עם השב"כ וצה"ל לאתר את שני המחבלים הנותרים בבית בג'נין ולעצור אותם". 

"מאז שנמלטו פעלה משטרת ישראל, בהובלת מחוז הצפון של המשטרה, בתגבור כוחות רבים, יחד עם שאר ארגוני הביטחון, בפריסה רחבה של אלפי שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים, תוך מצוד מודיעיני, חקירתי ומבצעי והודות לשיתוף הפעולה יוצא הדופן בין כל הארגונים, משטרה, שב"כ וצה"ל הצלחנו יחד לסגור מעגל".